افزایش ایمنی و پایداری ارتباطات مخابراتی پالایشگاه‌های گاز جنوب کشور

مدیر مخابرات و تله‌متری شرکت انتقال گاز ایران از افزایش ایمنی و پایداری ارتباطات مخابراتی پالایشگاه‌های جنوب کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در مرکز کنترل و پایش مخابرات با هدف افزایش پایداری ارتباطات مایکروویو پالایشگاه‌های پارس جنوبی، فجر جم و پارسیان، پس از بررسی‌های فنی، مجموعه تمهیدها و اقدام‌های لازم در ایستگاه‌های مخابراتی مربوطه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی کارشناسان واحد مخابرات شرکت پالایش گاز فجر جم، مجوزهای لازم از واحد اچ‌اس‌یی مربوطه دریافت شد و با ابتکار عمل، دکل‌بندهای مخابراتی کار را با بهترین کیفیت و کمترین ریسک انجام دادند و در همین راستا تجهیزات مورد نیاز با قطرهای مختلف تهیه و به ایستگاه مخابرات مربوطه ارسال شد و روی آنتن‌های ایستگاه یادشده نصب شدند.

مدیر مخابرات و تله‌متری شرکت انتقال گاز ایران همچنین گفت: نصب تجهیزات جدید به‌منظور افزایش طول عمر و پایداری آنتن‌ها، جلوگیری از تاثیر نامطلوب دما و نور مستقیم روی هورن آنتن‌ها، پوشش آنتن‌ها در برابر تگرگ و بارش شدید، کاهش فشار باد روی سطح آنتن‌ها، جلوگیری از چرخش یا تخریب آنها و همچنین افزایش پایداری ارتباطات مخابراتی لینک مایکروویو سراسری لازم و ضروری است.

سراجی تصریح کرد: به دلیل ارتفاع زیاد دکل ایستگاه، استفاده از جرثقیل (به دلیل محدودیت بوم آن) و همچنین اجرای داربست در مجاورت دکل میسر شد و سرانجام با ابتکار کارشناسان و قبول ریسک بالای آن و موافقت اچ‌اس‌یی پالایشگاه فجر جم، نصب کاورها با استفاده از دستگاه وینچ دستی و سبد حمل نفر و با حداقل زمان قطع ارتباطات مخابراتی، با موفقیت انجام شد.

حمیدرضا شاکری راد

کد خبر 300529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =