مسکو پیشنهاد تعمیق کمتر و زودهنگام عرضه نفت را بررسی می‌کند

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که مسکو در حال بررسی پیشنهاد تعمیق کمتر و زوهنگام اوپک و متحدانش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، الکساندر نواک اظهار کرد که روسیه در حال بررسی پیشنهاد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» مبنی بر تعمیق کمتر و زودهنگام عرضه نفت اوپک است.

وی افزود: روسیه پیشنهادی مبنی بر تعمیق بیشتر کاهش تولید نفت دریافت نکرده است.

کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» در روزهای پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) در وین ملاقات می‌کنند تا به بررسی اقدام‌های ممکن برای حمایت از بازار آسیب‌دیده از کاهش تقاضای نفت خام ناشی از شیوع ویروس کرونا بپردازند.

به گزارش شانا، عربستان و چند کشور دیگر تولیدکننده نفت، در حال بررسی توافق برای تشدید کاهش تولید روزانه یک میلیون بشکه هستند، در حالی که پیش از این کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) پس از نشستی دو روزه در محل دبیرخانه اوپک واقع در وین پیشنهاد تعمیق کاهش تولید روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای را مطرح کرد.

نواک به خبرنگاران گفت: ما در حال بررسی توصیه پیشنهادی کمیته فنی مشترک هستیم. 

وی افزود: روسیه پیشنهادی برای تشدید کاهش تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت خام دریافت نکرده‌ است. این کمیته نشستی دوباره در سوم مارس (چهارشنبه، ۱۴ اسفندماه) برگزار خواهد کرد.

اوپک و دیگر متحدان این سازمان موسوم به «اوپک پلاس» در نشست عادی ۱۷۷  اعضای اوپک و هفتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک در آذرماه امسال توافق کرده بودند از یکم ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی روزانه ۵۰۳ هزار بشکه از تولید خود بکاهند.

سهم اعضای اوپک در توافق برای تعمیق کاهش تولید نفت روزانه ۳۷۲ هزار بشکه و سهم کشورهای غیرعضو اوپک ۱۳۱ هزار بشکه بوده است، بر این اساس ۱۰ عضو اوپک باید روزانه یک میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند، ایران، لیبی و ونزوئلا از توافق کاهش عرضه مستثنا شده‌اند.
 

کد خبر 300539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =