مشعل گاز آخرین شهر کوهستانی چهارمحال و بختیاری بهار ۹۹ روشن می‌شود

مشعل گاز در آخرین شهر سخت‌گذر، کوهستانی و جنگل‌نشین استان چهارمحال و بختیاری روشن و عملیات واگذاری انشعاب به ساکنان آغاز خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیامک حیدری با اشاره به توسعه شبکه گاز و خدمات گازرسانی در دولت دوازدهم در مناطق سخت‌گذر این استان، گفت: عملیات گازرسانی به شهر بازفت به‌عنوان آخرین شهر بدون گاز سخت‌گذر و کوهستانی استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

به گفته وی، با تلاش بی‌وقفه ماموران عملیات این اداره، خط انتقال شبکه گاز در عرض ۱۹۰ متری رودخانه بازفت چمن‌گلی و در عمق ۳ متری با موفقیت انجام شد و فرآیند روشن شدن مشعل گاز در منطقه بازفت در ۳ ماه نخست سال آینده محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری میزان اعتبار هزینه شده برای این حجم عملیات را ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام‌شده در بهار ۹۹، مشعل گاز در این منطقه سخت‌گذر و جنگل‌نشین، روشن و عملیات واگذاری انشعاب به ساکنان آغاز خواهد شد.

حیدری، تعداد جمعیت ساکن در منطقه شهری و روستایی بازفت را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: به‌زودی ساکنان بازفت و تعدادی روستا در این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی، انتقال خطوط شبکه گاز در مناطق یادشده را هزینه‌بر و روند پیشرفت کار را کند اعلام و تأکید کرد: بخش عمده مسیر لوله‌گذاری با برش کوه انجام می‌شود.

حیدری، طول شبکه گاز در حال انجام را حدود  ۲۳ کیلومتر در قله و گردنه اعلام و تصریح کرد: به عقیده کارشناسان، طرح انتقال گاز از گردنه چری  به منطقه روستایی در بازفت یکی از دشوارترین طرح‌های شکافت کوه و تراشه‌برداری در کشور محسوب می‌شود و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری بیش از ۹۵ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی استان ۸۶.۵ درصد است.

وی، از اشتراک ۳۰۸ هزار و ۹۰۶ مشترک گاز در سطح استان خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۳۱۱ مورد در سال به مجموعه مشترکان شرکت گاز استان افزوده شده که از این تعداد، ۲ هزار و۴۴۳ مورد شهری و ۸۶۸ مورد روستایی است. تعداد انشعاب‌های نصب شده در سطح استان هم ۱۸۱ هزار و ۵۳۱ است که از این تعداد یک هزار و ۵۸۰ مورد امسال اجرا شده است.

منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ در ۱۰۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری و در مسیر گردنه چری واقع شده است که این استان را به خوزستان متصل می کند.

کد خبر 300582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =