۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
  • کد خبر: 300609
کاهش قیمت نفت با وجود امید به کاهش تولید اوپک

قیمت نفت خام با وجود امید به کاهش تولید اوپک پلاس و کاهش نرخ سود بانک فدرال رزرو دالاس به دلیل ترس از شیوع ویروس کونا کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، شاخص جهانی نفت در روز سه‌شنبه (۱۳ اسفندماه) به دلیل کاهش ارزش سهام‌ها افت کرد، اما امید به کاهش عرضه کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» برای حمایت از بازار و کاهش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا برای حمایت از اقتصاد سبب کاهش افت آن شد.

ارزش نفت خام تاکنون به دلیل ترس از کاهش تقاضای ناشی از شیوع جانی ویروس کرونا افت کرده و قیمت شاخص نفت خام برنت ۲۱ درصد و شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا ۲۳ درصد کاهش داشته است.

تلاش‌های بانک فدرال رزرو برای تأثیر بر اقتصاد ایالات متحده و کاهش عرضه اوپک، به دلیل حجم سنگین معاملات روز سه‌شنبه موجب جبران برخی ضررهای این روز در بازار شد.

قیمت نفت خام پس از اعلام پیشنهاد کمیته فنی مشترک اوپک و غیر اوپک (JTC) کمی بهبود یافت. این کمیته دیروز در نشست خود افزون بر کاهش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت، پیشنهاد کاهش تا یک میلیون بشکه‌ای تولید را برای ارائه به وزیران آماده کرده است.

به گزارش شانا، کارشناسان، نشست پایان هفته اوپک را با توجه به وضع متلاطم بازار نفت و شیوع ویروس کرونا حیاتی عنوان کرده و معتقدند هر دو کشور روسیه و عربستان به قیمت بالای نفت نیازمندند.

یکصدوهفتادوهشتمین نشست اوپک به‌صورت فوق‌العاده و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک موسوم به «اوپک پلاس» پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) در مقر این سازمان در وین برگزار می‌شود.
 

کد خبر 300609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =