ایران از تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای نفت غافلگیر نشده است

وزیر نفت گفت: ایران از تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای نفت غافلگیر نشده و تاثیر آن بر بازار نفت عادی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به وین، بیژن زنگنه صبح امروز (پنجشنبه، ۱۵ اسفندماه) پیش از ترک هتل محل اقامت خود برای شرکت در یکصدوهفتادوهشتمین نشست اوپک در جمع خبرنگاران درباره میزان کاهش تولید نفتی که قرار است در این نشست توافق شود، اظهار کرد: رقم‌های مختلفی برای کاهش تولید مطرح است، اما نمی‌توانم اعلام کنم.

وی در پاسخ به اینکه تأثیر ویروس کرونا بر بازار نفت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ افزود: مشخص است که این ویروس سبب کاهش تقاضا و عدم توازن میان عرضه و تقاضا شده و در این نشست درباره این موضوع بحث خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره اینکه آیا کاهش یک میلیون بشکه نفت مطرح شده است، تصریح کرد: میزان کاهش تولید نفت هنوز قطعی نشده است و باید روی این موضوع بحث کنیم. تلاش می‌شود راهی برای کمک به بازار بیابیم تا وضع آن متوازن شود.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا ایران از تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای نفت غافلگیر شده است، گفت: خیر. تاثیر آن بر بازار نفت  عادی است.

یکصدوهفتادوهشتمین نشست اوپک به‌صورت فوق‌العاده امروز در مقر این سازمان در وین برگزار می‌شود و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک موسوم به «اوپک پلاس» نیز فردا (۱۶ اسفندماه) برگزار خواهد شد.

کد خبر 300663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =