پیشنهاد اوپکی‌ها برای کاهش تعمیق تولید نفت تا پایان ۲۰۲۰ است

روسای هیئت‌های نمایندگی کشورهای عضو اوپک در نشستی مشورتی پس از پایان نشست ۱۷۸ اوپک پیشنهاد دادند طرح کاهش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه دیگر تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه داشته باشد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، با توجه به تحولات بازار و به دنبال نشست ۱۷۸ عصر دیروز (پنج‌شنبه، ۱۵ اسفندماه) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسای هیئت‌های نمایندگی کشورهای عضو این سازمان به دنبال رایزنی‌های بیشتر، تصمیم گرفتند که پیشنهاد تعمیق روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای دیروز این سازمان را به جای ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کنند.

رایزنی‌ها، نظارت‌ها و بررسی‌های مداوم شرایط فعلی بازار، نشانگر تعهد جدی کشورهای عضو اوپک برای همکاری در جهت بازگرداندن ثبات بازار نفت است. بیانیه دیروز اوپک نشان‌دهنده مصمم بودن اعضای آن برای برطرف کردن چالش موجود است.

به گزارش شانا، توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک مصوب دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی برای کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تا پایان مارس ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت، بنابراین در صورت تصویب طرح جدید پیشنهادی اوپکی‌ها به غیر اوپکی‌ها مبنی بر تعمیق کاهش روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای از سه ماه‌ دوم آغاز و تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه خواهد داشت به‌گونه ای که اوپک و متحدانش باید طی ۹ ماه از یکم آوریل تا پایان دسامبر ۲۰۲۰ در مجموع روزانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند.

کد خبر 300676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =