۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
  • کد خبر: 300708
شیرهای گوی شناور صادرات نفت لاوان تعمیر شد

عملیات تعویض شیرهای گوی شناور صادرات نفت خام منطقه لاوان با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، عملیات تعویض شیرهای گوی شناور منطقه لاوان بنا بر اعلام نیاز مسئولان منطقه و با تلاش واحدهای تعمیرات زیر آب، عملیات دریایی، نوسازی و تعمیرات مکانیک و... در زیر سطح دریا و روی گوی شناور (SBM) انجام شد.

گوی شناور (SBM) در فاصله ۵ کیلومتری از جزیره لاوان قرار دارد و به‌منظور صادرات نفت‌خام به سوپرتانکرها استفاده می‌شود که به علت فرسودگی شیرهای انتقال نفت و امکان نشتی نفت‌خام به دریا و توقف صادرات، شیرهای این شناور تعویض شد.

در این عملیات، آماده‌سازی، تست هیدرواستاتیک، ترابری، نصب و جایگزینی شیرهای بازسازی شده ۱۶ و ۲۰ اینچی مستقر روی گوی شناور دریایی (SBM ) که با دو خط لوله قابل انعطاف (FLEX-CARGO HOSE) نفت‌خام را از مخازن نفت لاوان به کشتی‌های نفتکش در فاصله  ۵ کیلومتری لاوان می‌رساند، در دو مرحله دو روزه به پایان رسید.

تخلیه چند تن مخلوط نفت‌خام و آب دریا، نقل و انتقال دریایی کشتی به کشتی ادوات و همه تجهیزات و کارکنان از دشواری‌های این عملیات بود که خوشبختانه با موفقیت کامل به پایان رسید.

هماهنگی مؤثر بین افراد و گروه‌ها و اجرای کارها با بیشترین بازدهی و دقت بالا و کمترین حضور کارکنان به دلیل فضای کم سطح شناور  SBM و همچنین بهره‌گیری هوشمندانه از امکانات جاری را می‌توان از جنبه‌های مثبت این عملیات دانست.

کد خبر 300708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =