محموله کمک‌های بهداشتی منطقه ویژه پارس وارد کنگان شد

نخستین محموله کمک‌های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا از سوی منطقه ویژه پارس به فرمانداری کنگان تحویل داده شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کمک‌های بهداشتی این سازمان بنا به دستور وزیر نفت و با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت انجام می‌شود و محموله‌های بهداشتی شامل تب‌سنج، ماسک سه‌لایه، ماسک N95 و گان بهداشتی است.

در این زمینه سیدپیروز موسوی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همراهی و همکاری صنعت نفت با نواحی و مناطق اطراف محیط‌های صنعتی به‌منظور مقابله با ویروس کرونا را مهم دانست و افزود: پیشگیری و مقابله با این ویروس همکاری میان‌دستگاهی و همراهی مردم را می‌طلبد و امیدواریم با تدابیر اندیشیده‌شده از سوی دولت، از این مرحله عبور کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به انتشار سریع این ویروس در جامعه و همه‌گیری آن در بیشتر استان‌های کشور هزینه تهیه اقلام بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های عمومی و مراکز ارائه خدمات در جامعه بسیار بالاست و امیدواریم مردم با رعایت اصول اولیه بهداشتی به کمک دولت بشتابند.

موسوی تنها راه عبور از بحران ویروس کرونا را همراهی مردم با دولت و رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از بیماری دانست و عنوان‌کرد: سازمان منطقه ویژه پارس از لحظه آغاز این بحران در کشور و پیش از ورود به استان بوشهر با اتخاذ تدابیر ویژه و بسیج امکانات و تجهیزات به‌منظور مقابله با این چالش وارد عمل شد و تا ریشه‌کنی کامل آن با همه توان در خدمت مردم و کارکنان صنعت نفت خواهد بود.

ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی عسلویه برای مقابله با کرونا

عبدالنبی یوسفی، فرماندار عسلویه در نشست کمیته پدافند غیرعامل این شهرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: شرایط  این شهرستان در زمان حاضر عادی نیست و همه مؤظف به اجرای مصوبه‌های این کمیته هستند.

فرماندار عسلویه گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شرکت‌ها با همکاری رسانه‌ها آموزش شهروندان در زمینه موارد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را در فضای مجازی بازتاب دهند و شرکت‌ها موازین بهداشت فردی، امکانات و تجهیزات پیشگیری را تدوین کنند.

یوسفی اظهار کرد: ورود مهمانان از مبادی شهرستان تا اطلاع ثانوی جلوگیری شده و نیز انجام هرگونه مراسم جشن و عروسی ممنوع است و در صورت برگزاری برخورد می‌شود.

وی گفت: مدیریت بیمارستان روزانه گزارش رسمی از وضعیت ویروس کرونا به شهروندان ارائه کند و مراقبت‌های ویژه در فرودگاه استمرار یابد و کمیته امداد و بهزیستی بسته‌های بهداشتی برای افراد سالمند و خانوارهای تحت پوشش به در منازل آنها ارسال کنند.

فرماندار عسلویه عنوان کرد: استمرار ضدعفونی اماکن عمومی از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ادامه داشته باشد و همه آرایشگاه‌ها و صنوف غیرضرور تعطیل و غذاهای سطح شهر جمع‌آوری شود و به داخل مغازه‌ها و دکه‌ها انتقال یابد.

یوسفی گفت: نانوایی‌ها موارد بهداشتی را رعایت کنند و یک نفر به عنوان دخل‌دار به‌کار گیرند و همه متکدیان با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌ها از شهرستان خارج شوند و در صورت ضرورت بیمارستان صحرایی احداث شود.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تا اطلاع ثانوی از فعالیت صنوف غیرضرور و فعالیت‌هایی که می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیندازد، جلوگیری کند.

فرماندار عسلویه تاکید کرد: همه شرکت‌هایی که در بهره‌برداری نیستند و در مرحله پروژه هستند تعطیل شوند و نیروهایی که مشکلات تنفسی، قلبی و... دارند و همچنین نیروهای غیرضروری به‌صورت دورکاری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

کد خبر 300754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =