۱۴۰ هزار دانش‌آموز زنجانی زیر پوشش طرح همیار گاز هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با تلاش مجدانه برای آموزش ۱۱ هزار دانش‌آموز مقطع پنجم ابتدایی در سال جاری برای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز، این تعداد به ۱۴۰ هزار دانش‌آموز در ۱۱ سال گذشته رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، موسی احمدلو با بیان اینکه این شرکت همواره به‌عنوان یکی از دستگاه‌های پیشگام اصلاح الگوی مصرف در استان با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی گام‌های موثری برای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است، افزود: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز استان زنجان، فرهنگ‌سازی برای آشنایی مشترکان با خطرهای احتمالی گاز طبیعی است که در این میان دانش‌آموزان نقشی مهم و کاربردی ایفا می‌کنند.

وی با قدردانی از همکاری آموزش و پرورش استان زنجان در این زمینه اظهار کرد: ضرورت به‌کارگیری همه ابزارهای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای مهار و مدیریت مصرف انرژی بر کسی پوشیده نیست و میلیون‌ها دانش‌آموز در سراسر کشور برای کاهش مصرف انرژی، بازوی حمایتی ارزشمندی هستند.

احمدلو با تاکید بر آموزش همگانی شهروندان در مدارس و مساجد استان با هدف مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی و توجه جدی به این مسئولیت اجتماعی، آن را از مهم‌ترین اهداف طرح همیار گاز عنوان کرد و گفت: جامعه هدف این طرح که در نوع خود با توجه به دامنه و گستردگی و نوع اجرای آن کم‌نظیر است، مدارس شهری و روستایی و همه مشترکان گاز طبیعی در سطح استان است که در نهضتی فراگیر برای ارتقای فرهنگ عمومی تلاش می‌شود.

نادر رابطی، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نیز با تأکید بر اهمیت رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه توسط همه افراد جامعه گفت: سالانه ۳۵ کارشناس منتخب از همکاران به‌خصوص روسای ادارات گاز در شهرستان‌های زنجان، ابهر، سلطانیه، خرمدره، خدابنده، ماهنشان، دندی، ایجرود و طارم برای آموزش و اطلاع‌رسانی به مدارس و مساجد استان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در طول ۱۱ سال اجرای طرح همیار،۴۸۰ هزار بسته فرهنگی توزیع شده است، افزود: مهم‌ترین وظیفه همیاران گاز به عنوان نمایندگان شرکت گاز این است که علاوه بر انتقال اطلاعات و آموخته‌های خود در قالب توصیه‌های ایمنی و مصرف بهینه به خویشاوندان و دوستان خود، با نگاه دقیق، ریزبین و نظارتی اطرافیان را در انجام صحیح مصرف گاز طبیعی کمک و با تذکرهای به‌موقع دیگران را در مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی یاری کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: افزون بر آموزش‌های چهره به چهره کارشناسان، دانش‌آموزان اقلام فرهنگی شامل کتابچه‌های آموزشی و کارت همیار گاز را در اختیار می‌گیرند تا در ادامه آموزش‌های لازم، با مطالعه و بررسی این اقلام، مهم‌ترین اطلاعات ممکن را دریافت کنند.

رابطی با اشاره به برنامه‌های مختلف گاز زنجان در راستای این فرهنگ‌سازی، افزود: در این زمینه برنامه‌های مختلفی اعم از اطلاع‌رسانی به گویش محلی با پخش انیمیشن آقای ایمنی از صدا و سیمای زنجان، اطلاع‌رسانی به گویش محلی در مورد مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در قالب پیام بازرگانی از رادیو زنجان به‌صورت روزانه در فصول سرد سال و پخش تیزرهای آموزشی انیمیشنی از سیمای زنجان شبکه اشراق صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: بهره‌مندی از توانمندی روسای نواحی برای اطلاع‌رسانی گسترده‌تر در شورای اداری و گازبانان در مناطق روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی، ارائه کتاب «راهنمای استفاده‌ ایمن و بهینه از گاز طبیعی» به مشترکان در زمان اشتراک‌پذیری، برگزاری نشست آموزشی توجیهی برای گازبانان روستاهای استان، برگزاری نشست آموزشی برای کارگزاران دفاتر پیشخوان استان و ارائه خدمات الکتـرونیکی برای تسهیل و تسریع در خـدمات و افـزایش رضایتمندی مشترکان، از جمله اقدام‌های فرهنگی انجام شده است.

در سال ۸۷ پیشنهاد طرح همیار گاز برای نخستین بار در کشور توسط شرکت گاز استان زنجان مطرح شد و اکنون به‌صورت طرحی ملی در سراسر کشور اجرا می‌شود تا با این حرکت فرهنگی ارزشمند و مؤثر، در کنار ارائه آموزش‌های مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، ضروری‌ترین اطلاعات در اختیار دانش‌آموزان و شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 300773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =