۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
  • کد خبر: 300797
ساماندهی ۷۹۵ شغل پیمانکاری در صنعت نفت

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت گفت: به‌منظور اجرای طرح اصلاح نظام پیمانکاری، ۷۹۵ شغل پیمانکاری در وزارت نفت ساماندهی و استانداردسازی شده‌ است.

به گزارش شانا، فرزین مینو با بیان این مطلب افزود: تهیه و تدوین شناسنامه مشاغل پیمانکاری، ارزیابی و طبقه‌بندی آنها و تعیین جدول پرداختی و فوق‌العاده‌های قابل پرداخت با توجه به اجرای نظام پرداخت جدید و مبتنی بر ارزش مشاغل برای این ۷۹۵ شغل در وزارت نفت تعریف شده و کارکنان شاغل در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شرکت‌های اصلی از مزایای متعدد و پایدار آن بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: می‌توان صنعت نفت را یکی از معدود وزارتخانه‌های کشور دانست که این تعداد قابل توجه از مشاغل پیمانکاری را احصا و با تمامی جزئیات استانداردسازی کرده است.

براساس این گزارش، وزارت نفت پس از ساماندهی نسبی آیتم‌های قراردادی کارکنان مدت موقت، تدوین طرح اصلاح نظام پیمانکاری را نیز با هدف برقراری بیشتر عدالت در پرداختی به کارکنان در دستور کار قرار داد؛ طرحی که اکنون ابلاغ شده است و مفاد آن از ابتدای سال ۹۹ برای همه کارکنان پیمانکار این وزارتخانه لازم‌الاجرا خواهد بود. نیمه نخست امسال بود که به این منظور، کارگروهی تخصصی در سطح مدیران کل حوزه منابع انسانی وزارتخانه‌های نفت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل شد و با تلاش و پیگیری‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، بانک جامع اطلاعاتی کارکنان پیمانکار برای نخستین بار در صنعت نفت تشکیل شد و زمینه را برای اتخاذ تصمیم‌هایی به‌منظور بهبود وضع حقوق و دستمزد این دسته از کارکنان فراهم کرد.

به گفته مینو، با اجرای این طرح، شاهد دو رویداد خوب برای حدود ۱۰۶ هزار نیروی پیمانکار وزارت نفت خواهیم بود؛ نخست اجرای متمرکز و یکنواخت نظام طبقه‌بندی و ارزیابی مشاغل و عادلانه شدن پرداخت‌ها که با افزایش دریافتی کارکنان همراه خواهد بود و دوم، برخورداری تمامی کارکنان پیمانکار از خدمات بیمه تکمیلی (مشابه کارکنان مدت‌موقت).

وی درباره میزان افزایش دریافتی کارکنان پیمانکار بعد از اجرایی شدن طرح و همین‌طور سهم پرداختی کارکنان در ازای خدمات بیمه تکمیلی می‌گوید: ۸۰ درصد هزینه سرانه بیمه تکمیلی کارکنان پیمانکار را وزارت نفت پرداخت خواهد کرد که با احتساب افزایش حقوق‌ها، به‌طور متوسط حدود ۸۰۰ هزار تومان به عایدی کارکنان افزوده خواهد شد.

کد خبر 300797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =