نیاز عربستان به نفتکش‌های غول‌پیکر چند برابر می‌شود

عربستان برای انجام عملیات حمل و انتقال محموله‌های اضافه نفت خود در ماه‌های آینده به نفتکش‌های غول‌پیکر و پهن‌پیکر بیشتری نیاز خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، عربستان سعودی در حال آماده‌سازی ارسال حجم وسیعی از نفت است که ناوگان دریایی کنونی این کشور قادر به انجام آن نخواهد بود.

منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند: شرکت حمل‌ونقل ملی عربستان حداقل هشت نفتکش غول‌پیکر را برای بارگیری در ماه جاری و ماه آینده میلادی، از بنادر اصلی نفتی عربستان سعودی رزرو کرده است. هرکدام از این نفتکش‌ها توان حمل حدود ۲ میلیون بشکه نفت خام را دارند، البته لغو رزروهایی از این قبیل امکان‌پذیر است.

به دنبال شکست مذاکرات هفته گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به‌ویژه روسیه، این مسئله که عربستان سعودی به‌ دنبال نفتکش است نشان‌دهنده حجم وسیع نفتی است که این کشور قصد ارسال آن به مشتریانش را دارد. تاکنون بیشترین حجم رزرو مربوط به خلیج مکزیک در ایالات متحده است و این مسئله نشان‌دهنده میزان نگرانی تولیدکنندگان بدهکار شیل ایالات متحده است که با مشکل کاهش قیمت نفت روبه‌رو هستند.

پیتر سند، تحلیلگر ارشد شرکت حمل‌ونقل گروه صنعتی بیمکو (BIMCO) گفت: هیچ‌کس به این حجم وسیع از نفت نیاز ندارد و به همین دلیل قیمت نفت سقوط کرده است.

وی افزود: افزایش کنونی عرضه جهانی ناشی از رشد تقاضا نیست، بلکه عمدتاً تولیدکنندگان عامل آن هستند.

سند افزود: عرضه مازاد عربستان سعودی می‌تواند به ذخیره‌سازی و نه لزوماً استفاده پالایشگاهی اختصاص یابد، زیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا، هیچ افزایش تقاضایی وجود نداشته است.

یک منبع اعلام کرد حجم وسیع نفت خام برنامه‌ریزی شده برای ارسال در ماه آینده میلادی، به‌خصوص برای ارسال به آسیا، بزرگ‌ترین و سودآورترین بازار آرامکو، به نفتکش‌های بیشتری نیاز خواهد داشت.

کد خبر 300852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =