۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
  • کد خبر: 300969
احتمال افزایش تولید نفت روسیه

شرکت گازپروم نفت روسیه اعلام کرد گفت‌وگویی درباره بازگشت به توافق کاهش تولید اوپک نشده است و امکان افزایش تولید این کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، گازپروم‌نفت، یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه اعلام کرد: در نشست روز پنجشنبه (۲۲ اسفندماه) تولیدکنندگان نفت روسیه با وزیر انرژی این کشور، صحبتی درباره بازگشت به توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نشد.

وی افزود: گازپروم‌نفت در حال آماده شدن برای افزایش تولید از ماه آوریل است.

قیمت نفت پس از شکست مذاکرات تعمیق کاهش تولید هفته گذشته اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت سقوط کرد.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی، هر دو عضو اوپک، برنامه‌هایی را برای افزایش سطح تولید اعلام کرده‌اند.

الکساندر دیوکوف، مدیرعامل گازپروم‌نفت، به خبرنگاران گفت: او و نمایندگان دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت روز پنجشنبه (۲۲ اسفندماه) با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیدار کردند، اما درباره بازگشت به توافق اوپک و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» صحبتی به میان نیامد.

وی افزود: حتی اگر توافق جدیدی هم با اوپک رخ می‌داد، با توجه به عوامل موجود در بازار، شیوع ویروس کرونا و خطر وقوع رکود اقتصادی، قیمت نفت باز هم به ۳۵ دلار برای هر بشکه می‌رسید.

مدیرعامل گازپروم‌نفت تصریح کرد: گازپروم‌نفت ترجیح می‌داد که توافق پیشین اوپک‌پلاس برقرار بود، اما این شرکت برای شکست مذاکرات و قیمت پایین‌تر نفت نیز آماده شده بود. 

دیوکوف گفت: شرکت گازپروم‌نفت اکنون قصد دارد تولید خود را از یکم آوریل روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

کد خبر 300969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =