تلاش پژوهشگاه برای پاسخگویی به نیازهای فناورانه صنعت نفت

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، ۹۸ را سالی پرشتاب برای تحقق اهداف این مجموعه خواند و گفت: با تکیه بر توان و همت نیروهای ارزشمند توانستیم در شرایط تحریم نیازهای فناورانه صنعت را به‌طور مؤثر پاسخگو باشیم و نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد ملی و صنعت نفت ایفا کنیم.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی همکاران این مجموعه گفت: پژوهشگاه امسال با همت و روحیه و انگیزه بالای همه نیروهای خود توانسته موفقیت‌های بسیاری را در حوزه‌های بالادست، پایین‌دست، انرژی و محیط‌زیست به‌دست آورد و به بازیگری توانمند در عرصه پژوهش و توسعه و فناوری در صنعت نفت و گاز تبدیل شود.

وی به اثربخشی پژوهشگاه در رفع نیازهای صنعت نفت و گاز نیز اشاره کرد و افزود: امروز این مجموعه، با شناخت دقیق از نیاز صنعت، مجری صدها پروژه و طرح در بخش‌های مختلف صنعت نفت بوده و در پروژه‌هایی ایفای نقش می‌کند که تکنولوژی آن صرفا به کشورهای محدودی تعلق دارد و در کشور نیز از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به تأسیس مرکز نوآوری به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پژوهشگاه در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: توجه به نوآوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های مهم وزارت نفت بوده که پژوهشگاه با تاسیس این مرکز به‌سرعت در این مسیر گام نهاده و در همین راستا به وزیر نفت به صورت شفاهی و کتبی قول داده‌ایم تا قبل از به سرانجام رسیدن برنامه‌های ایشان در پارک فناوری شهر ری، مرکز نوآوری پژوهشگاه خواهد توانست اهداف مدنظر ایشان را محقق سازد.

توفیقی ادامه داد: اطمینان دارم با راه‌اندازی این مرکز، با حضور نیروهای جوان و خلاق در قالب استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، پژوهشگاه می‌تواند گام‌های بسیار بلندتری را به جلو بردارد و در کنار توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کم‌نظیر خود برای تحقق اهداف بلند صنعت نفت و گاز، نیروهای جوان با استعداد دیگری را نیز جذب کند.

وی با اشاره به چالش‌های پژوهشگاه در ماه‌های آخر سال تصریح کرد: هیچ مشکلی سبب نشده پژوهشگاه لحظه‌ای از انجام وظایف و مأموریت‌های خود دست بردارد و همواره مواجه شدن با هر چالشی، سبب تقویت انگیزه ما شده است.

توفیقی به شیوع بیماری کرونا در کشور نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم با تلاش مسئولان و کادر درمانی کشور بتوانیم با هجوم این ویروس مقابله کنیم.

کد خبر 300970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =