شرکت‌های نفت شیل آمریکا از آثار افت قیمت نفت مصون نیستند

اقدام‌های محافظتی شرکت‌های نفت شیل آمریکا نیز نتوانست این شرکت‌ها را از خسارت‌های ناشی از کاهش قیمت نفت خام مصون کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک و دِنوِر، قیمت نفت به اندازه‌ای سقوط کرده است که حتی تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا نیز با وجود داشتن بیمه درآمد، باید با کمبود بودجه دست و پنجه نرم کنند.

در پی شیوع ویروس کرونا و وقوع جنگ قیمتی‌ بین روسیه و عربستان، قیمت نفت خام امسال ۵۰ درصد کاهش یافت. شاخص نفت خام آمریکا روز جمعه (۲۳ اسفندماه) پایین‌ترین قیمت ممکن از سال ۲۰۰۸ میلادی را تجربه کرد و به ۳۱ دلار و ۷۳ سنت برای هر بشکه رسید که بسیار پایین‌تر از قیمت پیش‌بینی شده ۵۰ دلار برای هر بشکه بود.

با وجود در نظر گرفتن قیمت پایین نفت در سه سال گذشته، مفاد بیمه‌ای آنها به گونه‌ای است که با افت بیشتر قیمت نفت، تولیدکنندگان شیل بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

مایکل ترَن، مدیرعامل شرکت آربی‌سی کپیتال مارکتس (RBC Capital Markets) نیویورک در این باره اظهار کرد: احتمال دارد اقدام‌های محافظتی برای بخش تولید، کمتر از مقداری باشد که در بازار درک می‌شود. 

شرکت‌های شیل با در نظر گرفتن اقدام‌های محافظتی از درآمدهای خود محافظت می‌کنندt زیرا قیمت نفت می‌تواند به دلیل حوادث پیش‌بینی‌نشده به‌شدت نوسان کند.

براساس اعلام بانک آمریکایی گلدمن ساکس، حدود ۴۳ درصد تولید نفت سال ۲۰۲۰ میلادی تا پایان سه ماه چهارم محافظت شده است.

اما این ۴۳ درصد به‌طور کامل محافظت نشده است و تولیدکنندگان برای محافظت از تولید روش‌های مختلفی برگزیده‌اند، اما همه این اقدام‌های محافظتی، افت قیمت را تا رقم مشخصی زیر پوشش قرار می‌دهد و نه بیشتر.

ترن گفت: با استفاده از بسیاری از این راهکارها تولیدکنندگان در برابر افت قیمت نفت مصون می‌شوند؛ مگر آنکه قیمت نفت از حد مشخصی پایین‌تر برود. در این مورد، پایین‌ترین حد قیمت ۴۵ دلار برای هر بشکه در نظر گرفته شده بود که در شرایط کنونی تولیدکنندگان کاملاً در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

کد خبر 300986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =