اتصال ایستگاه فیروزبهرام خطوط لوله منطقه تهران به خطوط ۱۴ و ۱۶ اینچ ری – تبریز

کارشناس ارشد مهندسی خوردگی خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران از متصل شدن ایستگاه فیروزبهرام این منطقه به دو خط ۱۴ و ۱۶ اینچ ری _ تبریز در کیلومتر ۲۳ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، عباسعلی نژادسنگسری گفت: پس از خروج ایستگاه ملارد از مدار و عدم حفاظت خطوط ری – تبریز، درصدد اتخاذ تدابیری برای حفاظت کاتدیک لوله در فیروزبهرام برآمدیم که موضوع اقدام‌های پیشگیرانه از خوردگی لوله بر اهمیت آن می‌افزود.

وی با اشاره به مدت زمان یک ماهه اجرای این پروژه با مشارکت واحد ترابری تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های بالا در میزان خوردگی‌ها، اقدام‌های مذکور در حداقل ۳۰ کیلومتر از این مسیر، سبب افزایش ظرفیت حفاظتی خط لوله شده است.

کارشناس ارشد مهندسی خوردگی خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران، اتصال خطوط ۱۴ و ۱۶ اینچ تبریز، ۱۸ اینچ ری – قزوین، ۸ اینچ فرودگاه مهرآباد و ۱۴ اینچ کن به ایستگاه را از موارد اجرای این پروژه برشمرد که افزون بر حفاری نقاط مزبور، همکاران اقدام به نصب TP و باند باکس روی خطوط کردند و اتصال‌های لازم به ایستگاه حفاظت از زنگ فیروزبهرام را با رعایت نکات ایمنی به پایان رساندند.

سنگسری نصب تست پوینت برای اندازه‌گیری ولتاژ و برقراری سیستم حفاظت کاتدیک را دو گام مهم در عملیاتی کردن این شاخصه دانست و افزایش مقدار ولتاژ آن را از نکات کیفی پروژه برشمرد.

وی با توصیف قدمت پوشش خطوط و لزوم بازنگری جدی در سیستم حفاظت کاتدیک بر نقش انکارناپذیر مراقبت از لوله‌ها در برابر خوردگی تأکید کرد و یادآور شد: با اندازه‌گیری ولتاژ خط‌های مورد نظر و ارزیابی معیارهای لازم و تعیین ظرفیت ایستگاه‌ها، افزون بر تعمیرات موردنیاز، هزینه‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

کد خبر 301029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =