کندی بی‌سابقه سرعت رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰

بانک انگلیسی استاندارد چارترد پیش‌بینی کرد سرعت رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ به‌طور بی‌سابقه‌ای کند می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استاندارد چارترد روز سه‌شنبه (۲۷ اسفندماه) اعلام کرد: روند رشد تقاضای جهانی نفت خام با همه‌گیری سریع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های مسافرتی برای جلوگیری از شیوع، به‌طور بی‌سابقه‌ای کند می‌شود.

این مؤسسه برآورد خود از کاهش سالانه رشد تقاضای جهانی نفت خام را در ماه آوریل ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و برآورد خود از کاهش میانگین تقاضای سالانه را در سال جاری میلادی، رقم بی‌سابقه ۳ میلیون و ۳۹۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

استاندارد چارتر اعلام کرد که شوک به عرضه نفت خام بر اثر شکست توافق اوپک پلاس در کنار شوک به تقاضا بر اثر شیوع ویروس کرونا سبب تشکیل بازاری با عرضه مازاد شده است.

این در حالی است که محدودیت‌های مسافرتی اعمال‌شده توسط کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکای شمالی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا شوک منفی واردشده بر تقاضا را به مقدار قابل توجهی افزایش داده است.

اقدام‌ها برای مهار شیوع جهانی ویروس کرونا سبب کاهش رشد تقاضای نفت خام و فرآورده‌هایی همچون بنزین و سوخت جت می‌شوند.

این مؤسسه برآورد خود از قیمت شاخص نفت خام برنت برای یک‌چهارم دوم سال جاری میلادی را دوباره ۲۳ دلار برای هر بشکه و برآورد این شاخص برای یک‌چهارم سوم سال ۲۰۲۰ را ۲۷ دلار برای هر بشکه اعلام و اظهار کرد: پایین‌ترین قیمت این شاخص در نیمه دوم سال جاری کمتر از ۲۰ دلار برای هر بشکه پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 301106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =