۵ میلیون یورو از منابع طرح پتروشیمی صدف عسلویه آزاد شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف عسلویه از آزادسازی حدود ۵ میلیون یورو از منابع ارزی مسدود شده این طرح در بانک صنعت و معدن خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از  گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان (پترول)، مجتبی فلاح‌خرسند با اشاره به اینکه عمده مشکل ارزی این طرح به اعتبار اسنادی و منقضی شدن آن مربوط بود، افزود: با پیگیری‌ها از سوی بانک صنعت و معدن، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی موفق به دریافت تمدید یک‌ ساله اعتبار اسنادی شدیم.

وی، مسدودی ارزی در بانک صنعت و معدن را مشکل دیگری عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های بانک صنعت و معدن حدود ۵ میلیون یورو از منابع مسدود شده، آزاد و به سازندگان پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف عسلویه به کسری منابع ارزی اشاره و اظهار کرد: بخشی از این کسری از طریق فاینانس تأمین شده و بقیه از طریق بانک تجارت و بانکی در خارج از کشور برای تأمین منابع در حال پیگیری است.

راه‌اندازی صدف عسلویه در ۱۴۰۱

فلاح‌خرسند درباره پیشرفت پروژه صدف عسلویه گفت: به دلیل مشکلات و ورشکستگی پیمانکار اجرایی، پیشرفت پروژه در ۴۳ درصد متوقف شده بود که با تلاش‌های انجام شده، پیمانکار ساختمان نصب دوباره تعیین شد و با تجهیز کارگاه امید می‌رود در سال جدید مطابق با زمان‌بندی پیشرفت داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه پیش‌بینی‌شده برای این پروژه ۲۶ ماهه بوده و مطابق برنامه تعیین‌شده از سوی هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت پترول، تکمیل عملیات ساخت و نصب در پایان ۱۴۰۰ و راه‌اندازی آن در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ اعلام شده است.

کد خبر 301215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =