کاهش ۵۰ میلیون لیتری میانگین مصرف بنزین کشور در نوروز ۹۹

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از کاهش ۵۰ میلیون لیتری میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در ایام نوروز امسال خبر داد.

کرامت ویس‌کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا گفت: میانگین توزیع روزانه بنزین کشور از ابتدای روز جمعه (یکم فروردین‌ماه) تا پایان روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) ۴۴ میلیون لیتر بوده است که این رقم از کاهش ۵۰ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

وی با اشاره به اینکه در دوره مشابه پارسال (یکم تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۸) به‌طور میانگین روزانه ۹۴ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد، افزود: خوشبختانه کاهش چشمگیر مصرف بنزین نشان‌دهنده توجه مردم به توصیه‌های عمومی ستاد مقابله با کرونا و کاهش ترددهای درون و برون‌شهری در ایام نوروز امسال بوده است و امید می‌رود این روال در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این در گفت‌وگو با شانا، رقم مصرف بنزین کشور در اسفندماه را به‌طور میانگین روزانه ۶۸ میلیون لیتر و در هفته ابتدایی نوروز ۴۴.۹ میلیون لیتر اعلام کرده بود. هم‌زمان با محدودیت‌های اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون، ترددهای درون و برون‌شهری به‌ویژه سفرهای نوروزی در کشور به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

کد خبر 301292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =