حمایت امارات از فراخوان برای نشست فوق‌العاده اوپک پلاس

امارات متحده عربی اعلام کرد که از فراخوان برای برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک پلاس و دیگر تولیدکنندگان نفت حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات، روز یکشنبه (۱۷ فروردین‌ماه) گفت: از پیشنهاد عربستان برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس و دیگر تولیدکنندگان نفت حمایت می‌کند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به تلاش مشترک همه کشورهای تولیدکننده نفت نیاز داریم، نه فقط  کشورهای عضو اوپک پلاس.

وزیر انرژی امارات افزود: امارات متحده عربی اطمینان دارد که در صورت دستیابی به توافق، همه کشورهای تولیدکننده به‌سرعت و با انسجام همکاری می‌کنند تا معضل تقاضای ضعیف نفت در بازارهای جهانی برطرف و تعادل بازار و حفظ ذخایر نفتی جهان در سطوح معقول برقرار شود. 

به گزارش شانا، ۳ میلیارد نفر از شهروندان سراسر جهان برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستند، یک میلیون نفر دچار بیماری شدند و در مجموع نزدیک به ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کاهش شدید تقاضای جهانی برای نفت خام، قیمت‌های جهانی این ماده را به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۲ میلادی رسانده و بودجه بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت را تحت فشار گذاشته و صنعت نت شیل آمریکا را با مخاطره جدی روبه‌رو کرده است.

روند کاهشی قیمت نفت پس از شکست مذاکرات هشتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک به دلیل آغاز جنگ قیمتی بین روسیه و عربستان تشدید شد.

در پی کاهش تقاضا برای سوخت و بالا رفتن سطح ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، بیشتر تولیدکنندگان نفت در سراسر جهان هم‌اکنون تولید خود را کاهش داده‌اند.

 مرکز مطالعات و تحقیقات نفتی ملک عبدالله نیز اعلام کرده‌ است اختلال موجود در بازارهای جهانی نفت خام به حدی زیاد است که اوپک نمی‌تواند به تنهایی ثبات آن را برقرار کند.

بازار جهانی نفت در حال گذراندن دورانی فوق‌العاده و بی‌مانند است که حل بحران و چالش‌های پیش‌روی آن به همکاری بین‌المللی بیشتری نیاز دارد.

کد خبر 301343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =