۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
  • کد خبر: 301367
مکزیک خواستار پایان جنگ قیمتی مسکو و ریاض شد

رئیس‌جمهوری مکزیک از روسیه و عربستان سعودی خواست به جنگ قیمتی نفت پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکوسیتی، آندرس مانوئل روپز اوبرادور روز شنبه (۱۶ فروردین‌ماه)، از روسیه و عربستان سعودی خواست برای جلوگیری از افزایش بحران قیمت نفت به‌زودی به توافق برسند و به جنگ قیمتی بین دو کشور پایان دهند.

قیمت صادراتی نفت خام مکزیک و دیگر کشورها در هفته‌های اخیر به‌شدت سقوط کرده است. دلیل اصلی سقوط قیمت‌ها، کاهش شدید تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا و ناتوانی تولیدکنندگان نفت در برخورد مناسب با این مشکل بود.

لوپز اوبرادور اظهار کرد: چگونه است که روسیه و عربستان سعودی قادر نیستند به‌منظور جلوگیری از کاهش قیمت نفت که مسبب تشدید این بحران است، به توافق برسند.

وی افزود: مسئولیت آنها در برابر انسانیت چیست؟ برادری جهانی کجاست؟ به اصطلاح سران کشور کجا هستند؟

در همین حال، روسیو نهل، وزیر انرژی مکزیک روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد قیمت نفت در این حد پایین نخواهد ماند و سقوط قیمت نفت شایسته تغییر در راهبرد نیست.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) در گزارشی به نقل از دولت مکزیک اعلام کرد این کشور در حال رایزنی با دیگر کشورها برای تثبیت قیمت‌ها و رسیدن به قیمتی مناسب است، البته مکزیک هیچ طرحی برای مهار تولید این کشور ارائه نکرد.

وزیر انرژی مکزیک در واکنش به پیش‌بینی ترامپ مبنی بر کاهش چشمگیر تولید نفت، گفت: ایشان از توافق‌نظر ایالات متحده، روسیه و عربستان ابراز خرسندی کرده است.

نهل افزود: دولت مکزیک با هدف ایجاد ثبات در تولید و دستیابی به قیمت مناسب نفت، با کشورهای تولیدکننده در ارتباط است.

اوایل روز پنجشنبه (۱۴ فروردین‌ماه)، رئیس‌جمهوری مکزیک گفته بود این کشور که نزدیک به ۱.۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند، به جای برنامه‌ریزی برای کاهش تولید، پالایش داخلی را افزایش می‌دهد.

لوپز اوبرادور قول داده است با ساخت یک پالایشگاه جدید ۸ میلیارد دلاری، ظرفیت پالایش داخلی را افزایش دهد و در عین حال ضمن بازسازی تجهیزات موجود، به تولید بنزین و گازوئیل بیفزاید. این اقدام سبب کاهش صادرات نفت خام مکزیک می‌شود، زیرا حجم بیشتری از نفت آن در کشور مصرف خواهد شد.

کد خبر 301367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =