جهش تولید با افزایش ظرفیت تولید صنایع پالایشی و  پتروشیمی تحقق می‌یابد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راهکارهایی که سبب جهش تولید در صنعت نفت می‌شود، افزایش ظرفیت تولید صنایع پالایشی و پتروشیمی است که باید به آن توجه شود.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با تاکید بر اینکه می‌توان با فروش فرآورده‌های نفتی سبب تحقق نام‌گذاری سال شد، گفت: می‌توان با تبدیل مواد خام به محصولات، نه‌تنها در تولید جهش ایجاد کرد، بلکه این موضوع سبب ایجاد ارزش افزوده و افزایش اشتغال نیز می‌شود، همچنین آسیب‌پذیری کشور را در زمان تحریم تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی افزود: در حوزه انرژی جهش تولید بیشتر در بحث تولید محصولات اهمیت دارد و باتوجه به اینکه اکنون در فروش نفت با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، اما در فروش محصولات مشکل خاصی وجود ندارد که لازم است به این مهم توجه شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در گذشته نیز کم و بیش برای فروش محصولات مشکلی وجود نداشت، تصریح کرد: به همین دلیل هرچه بتوانیم تولید فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را افزایش دهیم، در واقع به نوعی تحریم‌ها را بی‌اثر و ثروت بیشتری را نصیب کشور کرده‌ایم.

میرزایی با تأکید بر اینکه بدون شک فرآورده‌های نفتی ارزش بسیار بالاتری دارند، اظهار کرد: تبدیل نفت خام به فرآورده و حتی بخش‌های دیگر همچون گاز و پتروشیمی بسیار قابل توجه و موضوعی است که می‌توان در تحقق نام سال (جهش تولید) به آن اشاره 

وی با تأکید بر اینکه افزایش ظرفیت تولید صنایع پالایشی و پتروشیمی می‌تواند منافع زیادی برای کشور داشته باشد، عنوان کرد: این مهم باید در دستور کار قرار گیرد که تحقق آن منافع زیادی خوبی برای کشور دارد.

کد خبر 301371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =