۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر: 301399
کاهش تولید نفت روسیه در ماه آوریل

مقدار تولید نفت روسیه در اوایل ماه آوریل با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، یک منبع صنعتی روز دوشنبه (۱۸ فروردین‌ماه)  اعلام کرد روسیه در روزهای نخست آوریل با تولید ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز، ۰.۳۵ درصد  کمتر از میانگین ماه مارس نفت تولید کرد. 

مقدار تولید نفت روسیه در ماه مارس به‌طور ثابت ۱۱ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه در روز بوده است.

روسیه و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت قرار است روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) در کنفرانسی ویدئویی درباره راه‌های بازگرداندن تعادل به بازار نفت و افزایش قیمت نفت گفت‌وگو کنند.

به گزارش شانا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) اعلام کرد مسکو آماده همکاری با دیگر تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ جهان برای بازگرداندن ثبات به بازارهای جهانی نفت خام است.

پسکوف تصریح کرد: برگزاری نشست فوق‌العاده کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در قالب توافقنامه همکاری کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان موسوم به اوپک پلاس برای مذاکرات درباره بحران کنونی بازارهای جهانی نفت به دلایل فنی و آماده‌سازی مقدمات آن که در حال پیگیری است، تا روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) به تعویق افتاد.

در همین حال، کریل دیمیتریوف، رئیس صندوق ثروت ملی روسیه نیز پیش‌تر به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفته بود: دیدگاه‌های عربستان و روسیه برای دستیابی به توافقی جامع با دیگر کشورهای تولیدکننده نفت برای کاهش عرضه این ماده در بازارهای جهانی، بسیار به یکدیگر نزدیک شده است.

کد خبر 301399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =