رقم کاهش عرضه اوپک‌ پلاس به مشارکت دیگر کشورها بستگی دارد

یک منبع اوپکی اعلام کرد: مقدار کاهش تولید کشورهای حاضر توافقنامه همکاری موسوم به اوپک پلاس به مقدار کاهش عرضه دیگر تولیدکنندگان بزرگ جهان بستگی دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، یک منبع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز سه‌شنبه (۱۹ فروردین‌ماه) اعلام کرد که هرگونه توافق نهایی برای مقدار کاهش تولید کشورهای حاضر در توافقنامه همکاری موسوم به اوپک پلاس در نشست فوق‌العاده روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه)، به میزان مشارکت دیگر تولیدکنندگان نفت مانند ایالات متحده، کانادا و برزیل برای کاهش تولید بستگی دارد.

این منبع اوپکی افزود: پس از افزایش تولید بعضی از اعضای این توافقنامه همکاری در ماه آوریل، به دلیل پایان مهلت توافق کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۷۰۳ هزار بشکه‌ای اوپک پلاس در انتهای ماه مارس، تولیدکنندگان هنوز درباره مبنای کاهش تولید به توافق نرسیده‌اند.

قرار است نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور حاضر در توافقنامه همکاری تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) از طریق وبینار برگزار شود. خبرها حاکی از آن است که دیگر تولیدکنندگان بزرگ جهان هم به این نشست دعوت شده‌اند.

کد خبر 301454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =