۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
  • کد خبر: 301458
کاهش ۴ میلیون بشکه‌ای تولید نفت شرکت‌های آمریکایی

تولید نفت شرکت‌های آمریکایی به‌طور طبیعی روزانه ۴ میلیون بشکه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رایان سیتون،‌ کمیسر کمیسیون راه‌آهن تگزاس و تنظیم‌کننده صنایع نفت و گاز ایالت تگزاس آمریکا روز چهارشنبه (۲۰ فروردین‌ماه) اعلام کرد تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به کاهش تولید روزانه ۲۰ میلیون‌ بشکه‌ای نفت نیاز دارند.

سیتون اظهار کرد که تولید نفت شرکت‌های آمریکایی ظرف سه ماه آینده به‌طور طبیعی با ۴ میلیون بشکه افت همراه خواهد بود.

وی در نشست فوق‌العاده روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) کشورهای عضو و غیرعضواوپک موسوم به اوپک پلاس از طریق وبینار شرکت نمی‌کند، اما در نظر دارد در نشست عادی ۱۷۹ اوپک در ژوئن ۲۰۲۰ شرکت کند.

برنامه‌ریزان نفتی ایالت تگزاس در نظر دارند برای نخستین بار در ۵۰ سال گذشته کاهش تولید را بررسی کنند.

به گزارش شانا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی برای تولید روزانه نفت خام ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ میلادی را یک میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه کاهش داد و اعلام کرد ایالات متحده در در سه ماه سوم امسال دوباره واردکننده خالص نفت و فرآورده‌های نفتی می‌شود.

قرار است نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور حاضر در توافقنامه همکاری تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس امروز (پنجشنبه، ۲۱ فروردین‌ماه) از طریق وبینار برگزار شود، خبرها حاکی از آن است که دیگر تولیدکنندگان بزرگ جهان به جز ۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس به این نشست دعوت شده‌اند.

کد خبر 301458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =