مکزیک پیشنهاد کاهش تولید ۱۰۰ هزار بشکه‌ای را ارائه داد

مکزیک پیشنهاد کاهش تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای را در نهمین نشست فوق‌العاده کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکو سیتی، روسیو نهل، وزیر انرژی مکزیک روز پنجشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) اعلام کرد که کشورش در نهمین نشست فوق‌العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس پیشنهاد داد تولید نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز، طی دو ماه آینده کاهش دهد.

نهل در توییتی نوشت: مکزیک تولید خود را از یک میلیون و ۷۸۱ هزار بشکه در روز گزارش شده در ماه مارس، به یک میلیون و ۶۸۱ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

اوپک، روسیه و دیگر متحدانش روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) برای مجموع کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به‌مدت دو ماه که پایان این بازه ۳۰ ژوئن امسال خواهد بود، سپس برای کاهش عرضه روزانه ۸ میلیون بشکه در یک بازه زمانی ۶ ماهه از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ و  سرانجام کاهش عرضه روزانه ۶ میلیون بشکه در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۶ ماه، توافق کردند.

همه تولیدکندگان عضو و غیرعضو اوپک حاضر در توافقنامه همکاری به استثنای مکزیک درباره موارد یادشده به توافق رسیدند، در نتیجه این توافق مشروط به رضایت مکزیک است.

نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی G20 از طریق وبینار که قرار است دن برولیت، وزیر انرژی آمریکا هم در آن شرکت کند، امروز ساعت ۱۷ و ۳۰ به وقت تهران آغاز شده است.

کد خبر 301488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =