نروژ کاهش تولید نفت را به اجرای توافق اوپک پلاس مشروط کرد

نروژ اعلام کرد که درصورت اجرای توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس، تولید خود را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، نروژ، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت غرب اروپا روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) اعلام کرد: چنانچه توافق کاهش عرضه کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مطابق برنامه پیش برود، نروژ هم تولید نفت خود را کاهش می‌دهد.

تینا برو، وزیر نفت نروژ هم در نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی G20 از طریق وبینار برای بررسی شرایط بازارهای جهانی انرژی شرکت کرده است.

نروژ در ماه فوریه روزانه یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه نفت خام تولید کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مجموع تولید نفت و مایعات گازی نروژ روزانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه است.

عربستان سعودی، روسیه و دیگر همپیمانانش روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) به مکزیک برای پیوستن به توافق کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه (۱۰ درصد عرضه جهانی نفت) کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس فشار می‌آورند و آمریکا و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت را برای کاستن ۵ درصد دیگر از عرضه جهانی نفت با هدف حل بحران بازار نفت به مشارکت فرا می‌خوانند.

وزیر نفت نروژ هفته گذشته هم اعلام کرده بود اگر تولیدکنندگان عمده نفت جهان درباره کاهش تولید نفت به نتیجه برسند، این کشور هم به‌طور یکجانبه و نه در قالب توافق رسمی، تولید خود را کاهش می‌دهد.

وزارت نفت نروژ روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با فرض اینکه توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به مرحله اجرا رسیده باشد، نروژ هم بر این مبنا تولید کاهش یکجانبه را در نظر می‌گیرد و فضای مذاکرات وزیران نفت و انرژی کشورهای G20 نیز مهم خواهد بود.

کد خبر 301490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =