کاهش تولید اوپک پلاس سبب توقف فعالیت چاه‌های نفتی نمی‌شود

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که توافق کاهش تولید اوپک پلاس سبب بسته شدن چاه‌های نفتی‌ غیرقابل بازگشایی نمی‌شود.

به گزارش شبکه خبری آرتی، در حالی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) در حال ادامه مذاکرات برای کاهش تولید نفت هستند، الکساندر نواک اظهار کرد: تولیدکنندگان نفت فعالیت‌ هیچ‌ یک از تاسیساتی را که قابلیت راه‌اندازی دوباره را ندارند، متوقف نمی‌کنند.

وی افزود: معتقدم شرکت‌های نفتی اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد.

به گزارش شانا، توافق کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای برای ماه‌های مه و ژوئن امسال که در نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک توسط ۲۲ عضو  ائتلاف اوپک پلاس امضا شده مشروط به پذیرش مکزیک است، از این رو تلاش‌ها برای پیوستن این کشور آمریکای شمالی به توافق یادشده همچنان ادامه دارد.

نمایندگان اوپک پلاس روز شنبه (۲۳ فروردین‌ماه) اعلام کردند که مذاکرات با پیشرفت همراه بوده است، اما آنها درباره اعلام نتایج محتاط هستند.

مکزیک به جای پیشنهاد کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای اوپک پلاس، فقط با کاهش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه موافقت کرده‌ است.

گفت‌وگوها بین عربستان و مکزیک در روز شنبه پس از قول مساعد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به مکزیک برای جبران بخشی از (۲۵۰ هزار بشکه در روز) کاهش تولید این کشور آمریکای جنوبی در قالب توافق کاهش اوپک پلاس ادامه دارد.

به‌ نظر می‌رسد روسیه از شیوه غیرمعمول مددجویی مکزیک از آمریکا برای جبران بخشی از کاهش تولید راضی است، به‌طوری که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری روسیه توافق کاهش تولید اوپک پلاس را انجام‌شده و بسیار مثبت می‌داند.

مکزیک همچنان بر موضع خود درباره سهمیه تولید خود در قالب توافق کاهش عرضه اوپک پلاس پافشاری می‌کند، در عین حال عربستان هم اصرار دارد مکزیک باید در زمینه کاهش تولید خود مانند دیگر اعضای ائتلاف اوپک پلاس گام بردارد.

وزیر انرژی روسیه روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) تصریح کرد که علاوه بر تلاش اوپک پلاس برای تقویت قیمت نفت، انتظار می‌رود دیگر تولیدکنندگان نفت نیز حداقل روزانه ۵ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

کد خبر 301609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =