نگاهی گذرا تحولات نهایی کردن توافق جهانی کاهش تولید و نجات بازار نفت

تحولات ساعت‌های اخیر درباره نهایی‌کردن توافق جهانی کاهش تولید و نجات بازار نفت به شرح زیر است.

به گزارش شانا، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (SPA) اعلام کرده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان و تاکید آنان بر تلاش برای برداشتن گام‌های عملی در مسیر بازگرداندن ثبات به بازارهای نفت و انرژی و همکاری میان کشورهای تولیدکننده نفت جهان  روز جمعه (٢٢ فروردین‌ماه) گفت‌وگو کردند.

مذاکرات برای به سرانجام رساندن توافق کاهش تولید روزانه ١٠ میلیون بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک پلاس) در ماه‌های مه و و ژوئن با هدف نجات بازار نفت از گرداب سقوط پس از نشست‌های فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس در روز پنجشنبه (٢١ فروردین‌ماه) و G۲۰ در روز جمعه،  به روز سوم (شنبه، ٢٣ فروردین) کشیده شده است.

نمایندگان اوپک پلاس روز شنبه اعلام کردند که مذاکرات با پیشرفت همراه بوده است، اما آنها درباره اعلام نتایج محتاط هستند.

گفت‌وگوها بین عربستان و مکزیک در روز شنبه پس از قول مساعد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به مکزیک برای جبران بخشی از کاهش تولید این کشور آمریکای جنوبی در قالب توافق کاهش اوپک پلاس ادامه دارد.

به‌نظر می‌رسد روسیه از شیوه غیرمعمول مدجویی مکزیک از آمریکا برای جبران بخشی از کاهش تولید راضی است، به‌طوری که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری روسیه توافق کاهش تولید اوپک پلاس را انجام‌شده و بسیار مثبت می‌داند.

مکزیک همچنان بر موضع خود درباره سهمیه تولید خود در قالب توافق کاهش عرضه اوپک پلاس پافشاری می‌کند، در عین حال عربستان هم اصرار دارد مکزیک باید در زمینه کاهش تولید خود مانند دیگر اعضای ائتلاف اوپک پلاس گام بردارد.

تینا برو، وزیر نفت نروژ روز شنبه بر بررسی گزینه کاهش تولید یکجانبه نروژ در صورت اجرایی شدن توافق کاهش عرضه اوپک پلاس تاکید کرد.
 

کد خبر 301617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =