تشدید برخوردها با جرائم احتمالی سرقت مواد نفتی در استان اصفهان

نخستین نشست هم‌اندیشی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان و فرماندهان نیروی انتظامی استان به‌منظور هماهنگی و جدیت بیشتر ارگان‌های ذی‌ربط در دستگیری و خلع ید و برخورد قاطع با متعرضان به شریان‌های حیاتی کشور برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، در نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان صنعت انتقال نفت منطقه اصفهان و فرماندهان نیروی انتظامی استان بر عزم راسخ این نیرو برای حفاظت از خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و پیشگیری و مقابله با متعرضان به این سرمایه ملی کشور تأکید شد.

در این نشست سرهنگ حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان عملیات انتقال گفت: با توجه به اهمیت شریان‌های حیاتی کشور، لازم است بیش از پیش حفاظت و امنیت خطوط انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور برقرار شود و با عزم نیروی انتظامی استان و همکاری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان فصل جدیدی از پیشگیری، مقابله و کشف جرائم احتمالی در حوزه استحفاظی اصفهان را آغاز کنیم.

وی افزود: به این منظور طرحی همه‌جانبه در دو بعد پیشگیری و کشف ارائه خواهد شد و با همکاری تمامی دست‌اندرکاران بعد از ۶ ماه این طرح به مراتب بالا ارسال و به‌عنوان یک ایده برای پایش و ایجاد امنیت در سراسر کشور اجرا می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: به این منظور از شرکت‌های دانش‌بنیان که دارای ایده‌هایی خاص هستند به‌منظور پایش استفاده خواهد شد.

سیاوش اورنگی، مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان نیز پس از ارائه گزارشی درباره حوزه استحفاظی منطقه و شرح وظایف و مأموریت‌های شرکت گفت: این منطقه با بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر خطوط لوله در اندازه‌های ۸ تا ۳۶ اینچ وظیفه انتقال ایمن و پایدار روزانه میلیون‌ها لیتر نفت خام و فرآورده‌های نفتی و تأمین خوراک مورد نیاز پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز، همچنین حفاظت شبانه‌روزی از این شریان‌های حیاتی را برعهده دارد.

وی تأکید کرد: سرقت از خطوط لوله انتقال مواد نفتی، آسیب به زیرساخت‌های انرژی کشور محسوب می‌شود که افزون بر تحمیل هزینه‌هایی پیش‌بینی‌نشده برای ایمن‌سازی خطوط، موضوعاتی همچون امنیت جانی مجاورین و مسائل زیست‌محیطی را نیز در پی دارد.

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان با ارائه گزارشی از رشد آمار کشف محل‌های سرقت از خطوط لوله و هزینه‌های سنگین ایمن‌سازی و تداوم انتقال پایدار انرژی در سال‌های اخیر، ابراز امیدواری کرد با همکاری بیش از پیش نیروی انتظامی استان و نهادهای امنیتی مرتبط، شاهد ریشه‌کنی این شبکه‌ها و بالا رفتن امنیت شریان‌های حیاتی کشور باشیم.

در پایان این نشست با حضور فرماندهان نیروی انتظامی استان، از مرکز انتقال نفت و تأسیسات شهید بهشتی اصفهان بازدید شد.

کد خبر 301639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =