۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
  • کد خبر: 301685
وزیر انرژی آمریکا: بازار نفت به سرعت احیا می‌شود

وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد که صنعت نفت پس از توافق تاریخی کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بسیار سریع به حالت پیشین بازمی‌گردد و حدود ۲۰ میلیون بشکه مازاد عرضه نفت از بازار خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فاکس بیزنس، دن برویلت روز دوشنبه (۲۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد که پس از توافق تاریخی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در روز یکشنبه (۲۴ فروردین‌ماه)، صنعت انرژی می‌تواند با کاهش تولیدی نزدیک به ۲۰ میلیون بشکه در روز، «خیلی خیلی سریع» در میان همه‌گیری ویروس کرونا بهبود یابد.

وی گفت: توافق تاریخی کاهش تولیدی که آخر هفته از اوپک پلاس دیدیم تقریباً معادل ۱۰ میلیون بشکه است، اما این در واقع فقط نیمی از داستان است.

وزیر انرژی آمریکا افزود: هنگامی که کاهش تولید سراسر جهان را به این مقدار اضافه کنیم، نزدیک به ۲۰ میلیون بشکه نفت خام از بازار خارج می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) در توییتی نوشت: اوپک پلاس به دنبال کاهش ۲۰ میلیون بشکه در روز است، نه ۱۰ میلیون بشکه‌ای که به‌طور معمول گزارش می‌شود.

برویلت مدعی شد: اینکه ما امروز می‌توانیم این مقدار نفت تولید کنیم، آمریکا و رئیس‌جمهوری آن را که توانست سبب این توافق شود، در موقعیتی قدرتمند قرار می‌دهد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در دهمین نشست فوق‌العاده خود بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.
 

کد خبر 301685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =