برگزاری رزمایش واکنش سریع برای مقابله با کرونا در زاگرس جنوبی

مانور رزمایش سریع به‌منظور ایجاد آمادگی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اقدام به‌موقع در برابر مبتلایان به این بیماری در منطقه عملیاتی آغار و دالان برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، مصطفی پالیزیان، رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان گفت: به‌منظور ارتقای سطح عملکرد کارکنان در شرایط اضطراری و آمادگی برای رسیدگی به‌موقع به کارکنان مشکوک به بیماری کرونا و همچنین شناسایی نقاط قابل بهبود، این مانور طبق استانداردهای بهداشتی با حداقل نیرو و در شرایط کاملاً ایمن برگزار شد.

وی افزود: این مانور با مشارکت گروه‌هایی از واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی)، حراست، پشتیبانی، درمانگاه منطقه و روابط عمومی و براساس سناریو از پیش تعیین‌شده برگزار شد.

رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان ادامه داد: ابتدا و پس از تماس با کنترل ایمنی آتش‌نشانی و درمانگاه منطقه مبنی بر مشاهده مورد مشکوک به کووید- ۱۹، تیم نخست ایمنی و پزشک درمانگاه به محل مراجعه کرد و بررسی‌های اولیه روی فرد مشکوک انجام شد و سپس به‌منظور تکمیل معاینات، با آمبولانس منطقه به بیمارستان شهرستان فراشبند اعزام شد.

پالیزیان اظهار کرد: در ادامه نیز تیم دوم ایمنی با تجهیزات کامل و ماشین ضدعفونی‌کننده به محل اعزام شد و پس از ایزوله موقت مکان‌های آلوده، عملیات ضدعفونی این مکان‌ها را انجام داد.

وی افزود: در گام بعدی، ضمن انجام معاینات لازم روی کارکنانی که با فرد مشکوک به بیماری کرونا در تماس بودند، این افراد در محل‌های از پیش تعیین‌شده قرنطینه شدند.

رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان تصریح کرد: با توجه به تدابیر و اقدام‌های پیشگیرانه، خوشبختانه تاکنون موارد مشکوک یا مبتلا به کووید- ۱۹ در منطقه عملیاتی آغار و دالان شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی مشاهده نشده است.

پالیزیان در پایان ضمن توصیه به همه کارکنان منطقه عملیاتی آغار و دالان نسبت به رعایت کامل اصول بهداشت فردی و اجتماعی و همکاری لازم با کارگروه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در منطقه گفت: کارکنان می‌توانند موارد مشکوک را سریعاً به شماره تلفن داخلی ۱۲۵ در منطقه اطلاع دهند.

منطقه عملیاتی آغار و دالان یکی از پنج منطقه عملیاتی فعال شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در جنوب استان فارس و در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین قرار دارد.

کد خبر 301731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =