۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
  • کد خبر: 301748
استقبال مالزی از توافق کاهش تولید اوپک پلاس

وزیر امور اقتصادی مالزی اعلام کرد که کشورش از توافق کاهش تولید اوپک پلاس استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مصطفی محمد امروز، (چهارشنبه، ۲۷ فروردین‌ماه) اعلام کرد با وجود اینکه مالزی تولیدکننده جزئی و واردکننده خالص نفت است، این کشور توافق کرده تولید نفت خام خود را در ماه‌های مه و ژوئن، روزانه ۱۳۶ هزار بشکه کاهش دهد.

وی افزود: مالزی از توافق کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش استقبال می‌کند، زیرا این موضوع سبب ثبات بازار جهانی نفت و تضمین امنیت عرضه برای مصرف‌کنندگان می‌شود.  

وزیر امور اقتصادی مالزی گفت: همسو با تلاش‌های انجام‌شده توسط کشورهای اوپک و غیراوپک، مالزی دوباره به تعهد جدی خود برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت، باوجود اینکه تولیدکننده جزئی و واردکننده خالص نفت است، تأکید می‌کند.

به گزارش شانا، عبدالعزیز بن سلمان، روز دوشنبه (۲۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد که با توجه به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، وعده کاهش دیگر کشورهای تولیدکننده نفت در گروه G20 و خرید نفت برای ذخیره‌سازی، کاهش مؤثر عرضه جهانی نفت حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در دهمین نشست فوق‌العاده خود بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

ماهاتما اظهار کرد: با وجود این کاهش‌ها، حفظ فضای سرمایه‌گذاری مطلوب برای مالزی بسیار مهم است، زیرا بخش بالادست آن شامل بازار آزادی با مشارکت بیش از ۲۰ اپراتور پیمانکاری نفت (PAC) است.

کد خبر 301748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =