تأکید رئیس‌جمهوری بر شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت

رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش همه کارکنان صنعت نفت، به وزیر نفت دستور داد به روند پیشبرد برنامه‌های افزایش تولید فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از خام‌فروشی نفت، بیش از پیش شتاب دهد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری، دکتر حسن روحانی امروز (جمعه،  ۲۹ فروردین‌ماه) در گفت‌وگو با بیژن زنگنه، وزیر نفت اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های اقتصادی دولت در یک سال اخیر و تحقق پیشبرد این برنامه‌ها بدون اتکای بودجه کشور به درآمدهای نفتی که برای نخستین بار در تاریخ کشور تجربه شد، این فرصت بسیار مغتنم فراهم شده است تا بتوانیم هر چه بیشتر از خام‌فروشی نفت نیز فاصله بگیریم.

وی با اشاره به نوسان‌های شدید در بازار جهانی نفت و کاهش قیمت آن گفت: شتاب دادن به برنامه‌های تدوین‌شده این وزارتخانه برای برای افزایش تولید فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از خام‌فروشی، می‌تواند آسیب نوسان‌های شدید بازار جهانی و کاهش قیمت نفت را بر اقتصاد به حداقل ممکن برساند.

رئیس‌جمهور امسال را سال آماده‌سازی و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ عمرانی و زیربنایی در کشور خواند و از وزیر نفت خواست به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که پروژه‌های بزرگ نفتی کشور طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی تدوین‌شده، در موعد مقرر در سال جهش تولید به بهره‌برداری برسند.

روحانی افزود: چنانچه در مسیر پیشبرد این برنامه‌ریزی‌ها نیز مشکل و مانعی وجود دارد به‌سرعت این مشکلات به ستادی که برای این منظور در دفتر رئیس‌جمهور تشکیل‌شده، ارجاع شود تا هر چه سریع‌تر این موانع احتمالی با همراهی و همکاری برطرف شود.

وزیر نفت نیز در این گفت‌وگو گزارشی را درباره روند پیشرفت پروژه‌های نفتی، بازار جهانی نفت و تبادلات نفتی با کشورهای جهان ارائه کرد.
کد خبر 301802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =