حفظ تولید پایدار گاز با هدف پشتیبانی از مدافعان سلامت

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: با توجه به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا، کارکنان این شرکت به‌عنوان سربازان خط مقدم تولید پایدار گاز در کنار مدافعان سلامت، حضوری جدی در خدمت‌رسانی به هموطنان در شمال و شمال شرق کشور دارند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یحیی فیضی در جلسه پرسش و پاسخ با کارکنان پالایشگاه که به‌صورت مجازی برگزار شد، با تشریح اقدام‌های انجام‌شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: به دلیل اهمیت پالایشگاه‌ها در تأمین گاز مشترکان خانگی، نیروگاه‌ها، صنایع و به‌ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در خط مقدم سلامت قرار دارند، افزون بر اقدام‌های عملیاتی در جهت حفظ تولید پایدار گاز، رویکرد پیشگیری و پایش سلامت کارکنان و خانواده‌های آنان در این ایام مدنظر بوده است.

وی ادامه داد: طبق دستورعمل‌های وزارت بهداشت، پروتکل‌های بهداشتی وزارت نفت و ستاد شرکت ملی گاز ایران، تشکیل جلسات روزانه کمیته سلامت به‌منظور پایش اقدام‌های انجام‌شده، غربالگری کارکنان و دورکاری وظایف محوله از اسفندماه ۹۸ تاکنون، گام‌های مؤثری بوده که برای حفظ سلامت کارکنان برداشته شده است.

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به اهمیت پایداری تولید گاز طبیعی در حوزه شمال و شمال شرق کشور بیان کرد: کارکنان نوبتکار، آتش‌نشانی و حراست در ایام تعطیلات نوروز نقش پشتیبانی را به‌خوبی اجرا کردند و با توجه به اینکه بیشتر آحاد جامعه در این مدت در منازل بودند، آنها برای حفظ تولید در محل کار حضور داشتند و فعالیت می‌کردند.

فیضی در ادامه به سایر اقدام‌ها و تصمیم‌های اتخاذشده در کمیته سلامت پالایشگاه خانگیران اشاره کرد و افزود: افزایش تعداد سرویس‌های نوبتکاری، غربالگری کارکنان، ضدعفونی اتوبوس‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل ترددها و تدوین دستورعمل‌های مدون از اولویت‌های ما در کمیته سلامت با هدف حفظ تندرستی کارکنان و خانواده‌های آنان در خطه مرزی سرخس است.

وی همچنین به تعمیرات اساسی پیش رو در سال جاری اشاره کرد و گفت: با تصمیم‌های اتخاذشده، بخشی از فعالیت‌های تعمیراتی به سال ۱۴۰۰ موکول شد و سایر فعالیت‌های مهم تعمیرات اساسی در سال جاری با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند اجرا خواهد شد.

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد اظهار کرد: با ایجاد واحد بهداشت کار صنعتی و حضور بهداشت‌یاران در زمان اجرای تعمیرات اساسی ۱۳۹۹ جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و در تلاشیم کارکنان پیمانکاری با استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کار تعمیرات را آغاز کنند و واحدهای عملیاتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد برای تولید پایدار گاز در زمستان آماده شوند.

کد خبر 301872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =