پالایشگاه گاز بیدبلند؛ ممتاز در زمینه اقدام‌های زیست محیطی

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند اعلام کرد این شرکت عنوان پالایشگاه ممتاز در زمینه محیط‌ زیست و کاهش گازهای گلخانه‌ای را میان شرکت‌های پالایش گاز کشور کسب کرده و از مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران لوح سپاس گرفته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی محمد پوررضا گفت: شرکت پالایش گاز بیدبلند برای کسب این موفقیت اقدام‌های بسیار ارزشمندی انجام داده است. از جمله احداث تفکیک‌گر سه فازی و مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی که به حذف حوضچه سوزان (مشعل زمینی) و  کاهش ۷۰۰۰ متر مکعب گاز سوخت ناشی از سوزاندن میعانات گازی در مشعل زمینی، بهینه‌سازی در مصرف آب مقطر و تولید میعانات گازی قابل فروش منجر شد.

وی تصریح کرد: بهینه‌سازی و کاهش گاز سوخت مشعل اسیدی (گاز پایداری مشعل اسیدی) به میزان ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز در چند سال اخیر نیز کاهش گازهای گلخانه‌ای را در پی داشت. از سویی افتتاح فاز نخست پروژه نصب صفحات خورشیدی ۳۰ کیلوواتی (انرژی خورشیدی) در سال ۹۷ سبب کاهش گازهای گلخانه‌ای شد و افتتاح فاز دوم پروژه نصب صفحات خورشیدی ۶۰ کیلوواتی در اواخر سال ۹۸ تأثیرات مثبتی در کاهش گازهای گلخانه‌ای خواهد داشت که در سال ۹۹ بیش از پیش نمایان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند اظهار کرد: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که براساس محاسبات گازهای گلخانه‌ای در چند سال اخیر مشخص شد سیر صعودی کاهش گازهای گلخانه‌ای فقط معطوف به سال ۹۸ نیست و از سال ۹۶ تا سال ۹۸ این روند رو به رشد ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۹  این روند رو به رشد ادامه یابد.

پوررضا افزود: افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب بهداشتی و اتصال لاین پساب تصفیه‌شده خروجی به سیستم آبیاری قطره‌ای فضای سبز و استفاده صددرصدی از آب تصفیه‌شده تصفیه‌خانه فاضلاب بهداشتی هم به کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از تخلیه فاضلاب به محیط انجامید. افتتاح پروژه نصب سامانه اسمز معکوس یا به عبارتی سامانه RO با خروجی ۴۰۰ مترمکعب آب تصفیه‌شده که به کاهش چشمگیر هدررفت آب کولینگ و کاهش تولید میزان فاضلاب صنعتی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از تخلیه فاضلاب صنعتی به محیط پیرامون منجر شد نیز از دیگر اقدام‌های انجام‌شده است.

وی همچنین گفت: افتتاح و بهره‌برداری از محل نگهداری پسماندهای شیمیایی و خطرناک در محوطه انبار اسقاط به‌منظور مدیریت پسماندهای صنعتی  و جلوگیری از نشت این مواد به سطح خاک کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را در پی داشت و سرانجام افتتاح و بهره‌برداری از محل سرپوشیده نگهداری پسماندهای قابل امحا در محوطه انبار اسقاط به مدیریت پسماندهای ویژه و قابل امحا و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سرایت کردن آن به هوا و محیط اطراف انجامید.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند اظهار کرد: عرصه توسعه، بالندگی و سعادت نسل‌های آینده مرهون تلاش و زحمات بی‌دریغ و مجدانه افرادی است که خود را امانت‌دار سرمایه‌های مادی، طبیعی و معنوی این سرزمین می‌دانند و با گام‌های ارزنده‌ای که در راستای حفاظت از محیط زیست برداشته‌اند این ودیعه را سالم و پاک به نسل‌های بعدی تحویل می‌دهند.

کد خبر 301878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =