۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 301954
قیمت نفت خام برنت هم کاهش یافت

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۷ و ۲۶ دقیقه امروز (سه‌شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه) به ۲۵ دلار و ۳۷ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۲۱ دلار و ۳۹ سنت رسید.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز از سئول، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) ۲۵ دلار و ۵۷ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۲۰ دلار و ۴۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت شاخص‌ نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مه که روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) سر رسید آن است پس از افت شدید و رفتن به کانال زیر صفر برای نخستین بار در تاریخ در معاملات روز دوشنبه، امروز افزایش یافت و مثبت شد، اما قیمت شاخص نفت خام برنت به دلیل ضعف تقاضای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافت.

قیمت شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی برای تحویل در ماه مه با ۳۹ دلار افزایش در ساعت ۷ و ۲۶ دقیقه امروز یک دلار و ۳۷ سنت معامله شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت تجاری اوندا، با پیش‌بینی دوره‌ای ضعیف برای قیمت نفت گفت: تضعیف تقاضای ناشی از ویروس کرونا سبب می‌شود اقتصاد ایالات متحده کندتر از آنچه انتظار می‌رفت به حالت عادی باز گردد.

وی اظهار کرد: قیمت شاخص نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن توانست کانال ۲۰ دلار را حفظ کند و برخلاف سقوط تاریخی قیمت این شاخص برای تحویل در ماه مه، کمی افزایش نیز داشت.

کد خبر 301954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =