کاهش قیمت نفت کمترین تأثیر را بر اقتصاد ایران می‌گذارد

رئیس‌جمهوری گفت: در شرایط کنونی هر کشوری بیشتر به نفت خام متکی بوده‌ است شرایط آن سخت‌تر شده، اما از آنجا که اتکای ما به نفت خواسته یا ناخواسته یا با اراده خود یا با تحمیل دشمن کمتر شده است، به‌طور حتم خسارت‌های ما کمتر خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در نشست هیئت دولت با تشکر از همه دستگاه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در روزهای سخت کرونا همه پای کار بودند، از همان روزهای پایانی اسفند و یکم فروردین‌ماه که روزهای اوج بیماری بود همه پای کار آمدند و مشغول فعالیت شدند.

وی با بیان اینکه امروز تمام جهان از لحاظ اقتصادی و اداره کشور دچار مشکل شده‌اند، افزود: چه کسی فکر می‌کرد که یک ویروس این‌گونه بتواند اقتصاد را بالا و پایین کند و پیش‌بینی‌های اقتصادی را از بین ببرد. این ویروس در بعضی از امور مثل سفر و گردشگری و حمل‌ونقل شرایط ویژه‌ای در دنیا ایجا کرده است. شرایط امروز در نفت و فروش و قیمت آن کم‌نظیر بوده است که در عرض چند ماه اینگونه سیر نزولی در قیمت و تقاضای در دنیا داشته باشیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: همه کشورهای نفت‌خیز از جمله ما ضرر می‌کنند، البته ضرر بعضی‌ها خیلی بالاست و ضرر ما خیلی کمتر. امروز دیدم که بعضی‌ها تیترهایی را انتخاب کردند مثل اینکه این اتفاق یک موفقیت بزرگ برای ما بوده و یک شکست بزرگ برای بعضی است، در حالی که برای همه مشکل ایجاد کرده است.

روحانی عنوان کرد: هر کشوری بیشتر به نفت خام متکی بوده‌ شرایطش سخت‌تر شده است، اما از آنجا که اتکای ما به نفت خواسته یا ناخواسته یا با اراده خود یا با تحمیل دشمن کمتر شده است به‌طور حتم آسیب‌های ما کمتر خواهد بود.

وی به شرایط امروز آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها امروز در درمان بیماری و بیکاری و استخراج نفت (شیل اویل) خود گرفتار هستند، آنها روزی خود را همه کاره دنیا می‌دانستند، اما امروز جزو کشورهای گرفتار دنیا هستند.

کد خبر 302031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =