۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
  • کد خبر: 302032
تأکید عراق بر تلاش برای جذب مازاد عرضه نفت

وزیر نفت عراق اعلام کرد که تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس می‌توانند اقدام‌های دیگری برای جذب مازاد عرضه موجود در بازارهای جهانی نفت خام انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ثامر غضبان روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که اقدام‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس منوط به تحولات بازار جهانی و پایبندی کشورهای عضو اوپک پلاس و دیگر تولیدکنندگان نفت به توافق کاهش تولید است.

وزیر انرژی عراق این سخنان را پس از شرکت در کنفرانس تلفنی برخی اعضای اوپک پلاس در عصر روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد.

به گزارش شانا، برخی وزیران نفت و انرژی کشورهای امضاکننده توافقنامه همکاری اعضای اوپک و غیراوپک برای چاره‌اندیشی درباره شرایط بازار نفت یک نشست غیررسمی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار کردند.

اعضای حاضر در این نشست غیررسمی از طریق ویدئوکنفرانس همچنین تصمیم تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک در دهمین نشست فوق‌العاده وزارتی اوپک ‌پلاس از طریق وبینار را در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین‌ماه) برای کاهش عرضه نفت در سه مرحله که از یکم ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) اجرایی می‌شود، با اهمیت برشمردند.

وزیران نفت و انرژی کشورهای حاضر در این نشست غیررسمی بر تعهد خود به اجرای توافق کاهش عرضه اوپک‌ پلاس تاکید کردند.

به گزارش شانا، توافق اوپک پلاس برای مجموع کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹) برای یک بازه زمانی اولیه به‌مدت دو ماه آغاز می‌شود که پایان این بازه ۳۰ ژوئن امسال (۱۰ تیرماه ۹۹) خواهد بود، سپس برای یک بازه زمانی ۶ ماهه دیگر از یکم ژوئیه (۱۱ تیرماه ۹۹) تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ (۱۱ دی‌ماه ۹۹) کاهش عرضه روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه خواهد بود، سپس در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۲ دی‌ماه ۹۹) تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ (۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) کاهش عرضه روزانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه می‌شود.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای تولید همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان‌ و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شد.

مهلت این توافق تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ میلادی خواهد بود، با این حال تمدید آن در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی بررسی خواهد شد.

در این توافق از همه تولیدکنندگان نفت جهان برای مشارکت متناسب و به‌موقع در تلاش‌ها به‌منظور ثبات بخشی به بازارهای جهانی نفت خام درخواست شده است.

کد خبر 302032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =