۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
  • کد خبر: 302037
پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی جم رکورد زد

پتروشیمی جم در زمینه تولید پلی‌اتیلن سنگین طی پارسال، رکورد تازه‌ای ثبت کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی جم، پیام رفیعی، رئیس بهره‌برداری پلی‌اتیلن سنگین این مجتمع گفت: این واحد در سال ۹۸ موفق به ثبت رکورد تولید ۳۰۸ هزار تن معادل ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه پیش‌بینی‌شده برای سال ۹۸، تولید ۳۰۶ هزار تن پلیمر در واحد پلی‌اتیلن سنگین در کنار ۳۵ روز توقف عملیاتی مجاز بوده است، افزود: این واحد توانست تنها با ۱۵ روز توقف تولید به رکوردی معادل ۳۰۸ هزار تن در سال دست یابد.

رئیس واحد پلی‌اتیلن سنگین ثبت این رکورد را با توجه به تنوع گریدها و سختی پروسه تولیدشان حائز اهمیت برشمرد و ادامه داد: ۶۰ درصد تولید در سال ۹۸ از گریدهای مورد توجه بازار در نظر گرفته شد که با توجه به سختی مسیر تولید این گریدها، موفقیتی بزرگ برای شرکت به شمار می‌آید.

رفیعی برنامه واحد پلی‌اتیلن سنگین در سال نو را حفظ و ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات عنوان کرد و افزود: با توجه به رکوردهایی که پارسال ثبت شد، انتظار می‌رود روند رو به رشد واحد با ثبت رکوردهای جدید به لحاظ کیفی و کمی در کنار تولید پایدار و ایمن حفظ شود.

وی افزایش ظرفیت تولید را هدفی دیگر برای واحد برشمرد و توجه به آن را با در نظر گرفتن کاهش قیمت جهانی اتیلن بسیار مهم دانست.

رئیس واحد پلی‌اتیلن سنگین ضمن اشاره به چالش‌های صادراتی کنونی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش افزایش ظرفیت تولید نکته مثبت و مهمی است که باید ضمن توجه به آن، برای حفظ رشد اقتصادی شرکت، هم‌زمان به سمت طراحی گریدهای جدید حرکت کرد یا سبدی از محصولات با حاشیه سود بیشتر را برای آینده تولید شرکت در نظر گرفت.

رفیعی مسیر پیش‌رو را رو به رشد توصیف کرد و سیاست بهره‌گیری از کارکنان جوان و در عین حال باتجربه شرکت در پست‌های کلیدی را امتیازی ویژه و مثبت دانست.

کد خبر 302037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =