۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
  • کد خبر: 302071
تقلای ترامپ برای نجات صنعت نفت آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا در پی افت شدید قیمت‌ها خواستار تزریق پول به صنعت بحرانی نفت ایالات متحده شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، دونالد ترامپ روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که از کابینه‌اش خواسته‌ است طرحی را برای تزریق پول نقد به صنعت نفت حفاری آسیب‌دیده آمریکا تهیه کنند تا از سقوط تاریخی قیمت نفت خام جان سالم به در ببرد.

وی در توییتی نوشت: ما هرگز از کمک به صنعت بزرگ نفت و گاز ایالات متحده دریغ نخواهیم کرد. من به وزیر انرژی و وزیر خزانه‌داری دستور داده‌ام طرحی را برای تامین اعتبارهای لازم به‌منظور حمایت از این شرکت‌ها و مشاغل بسیار مهم تدوین کنند.

دن برویلت، وزیر انرژی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که با استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده تلاش می‌کنند مبلغ وام تعیین‌شده به‌عنوان بسته حمایتی ویروس کرونا برای شرکت‌های انرژی در ردیف متوسط آمریکا را که به‌تازگی تصویب شده است، دو برابر کنند و به ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار برسانند.

به گزارش شانا، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در معاملات جهانی دوشنبه (یکم اردیبهشت‌ماه)، بیش از ۳۰۶ درصد سقوط کرد. در این روز قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا به منفی ۳۷ دلار و ۶۳ سنت رسید و رکوردی تاریخی ثبت شد. 

برویلت روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که برای تامین اعتبار لازم به‌منظور خرید و نگهداری نفت خام در ذخیره‌سازی راهبردی این کشور با رهبران مجلس نمایندگان آمریکا گفت‌وگو می‌کند.

وزیر انرژی آمریکا، در ماه مارس از نمایندگان کنگره ۳ میلیارد دلار با هدف خرید ۷۷ میلیون بشکه نفت خام به‌منظور پر کردن ذخیره‌سازی راهبردی برای روزهای مبادا درخواست کرده بود، اما بسته انگیزشی که روز چهارشنبه (ششم فروردین‌ماه) توسط مجلس سنای این کشور تصویب شد، شامل این بودجه نشد، خرید اولیه قرار بود ۳۰ میلیون بشکه باشد.

در حالی که وزیر انرژی آمریکا برای خرید نفت با کنگره همکاری می‌کند، وی همچنین به دنبال اجرایی کردن طرحی برای اجاره دادن فضایی معادل ۲۳ میلیون بشکه از ظرفیت ذخیره‌سازی به شرکت‌های نفتی در مرحله اولیه است.

ترامپ همچنین بارها و بارها تهدید کرده‌ است که برای جلوگیری از واردات نفت خام و کمک به شرکت‌های حفاری داخلی از تعرفه‌ها استفاده خواهد کرد، اما اتحادیه‌های اصلی تجارت انرژی ایالات متحده با این اقدام مخالف بوده‌اند و می‌گویند این موضوع فقط هزینه‌های بخش پالایش را افزایش می‌دهد.

کد خبر 302071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =