مهار کرونا همسو با تداوم تولید و صادرات در منطقه ویژه پارس بود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: مهار بیماری کرونا در پارس جنوبی همسو با جلوگیری از کاهش تولید و صادرات این منطقه بوده است.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدپیروز موسوی در نشست کمیته مدیریت ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که ظهر روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: وضع منطقه پارس جنوبی در زمینه شیوع بیماری کرونا در حالی سفید است که خللی در تولید و صادرات از این منطقه رخ نداده است.

وی افزود: با تاسی گرفتن از ابلاغیه‌های وزیر نفت و بخش‌های بهداشت و درمان کشور و صنعت نفت، از روزهای نخست شیوع این بیماری در کشور اقدام‌های مقابله‌ای در سطح منطقه در دستور کار قرار گرفت و در کنار اینها نگاه ویژه‌ای به حفظ سلامت کارکنان و مردم پیرامون در راس برنامه‌ریزی‌ها قرار داده شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: کاهش ۴۵ درصدی پروازهای فرودگاه خلیج فارس سبب کاهش ۷۰ درصدی مسافران در یک ماه گذشته برای مقابله با این ویروس در منطقه شد و ۲۰ هزار نفر از حجم نیروهای فعال در منطقه کاهش یافت.

موسوی گفت: غربالگری نیروهای فعال در کنار ضدعفونی مستمر پالایشگاه‌ها و اماکن عمومی ۵۰ شهر و روستای پارس جنوبی این ایام انجام شد.

وی از ارائه ۲۰۰ هزار لباس محافظ تولیدی منطقه به بهداشت و درمان استان بوشهر خبر داد و افزود: با تصویب ۴ میلیارد تومان به‌زودی آزمایشگاه ویروس شناسی از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت در منطقه دایر شود.  

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین از تلاش‌های استاندار بوشهر برای کنترل بیماری کرونا در استان بوشهر قدردانی کرد و گفت: وضع سفید این استان در میزان شیوع که تحسین ریاست محترم جمهوری را هم در بر داشته، نمایانگر تلاش‌های جهادگونه استاندار و کادر درمانی این استان است.

کد خبر 302087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =