عرضه بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در استان همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از توزیع بیش از ۱۵۰ میلیون و ۲۹۹ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در این استان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی در این باره گفت: مصرف این سوخت پاک در ۳۶۵ روز از سال ۹۸، ۸۰۰ هزار مترمکعب کمتر از سال پیش از آن (۹۷) بود و در مجموع شاهد کاهش نیم درصدی مصرف این نوع سوخت نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ هستیم.

وی با بیان اینکه مصرف هر مترمکعب سی‌ان‌جی معادل ۹ دهم لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین است، افزود: پارسال حدود ۱۳۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با اشاره به لزوم استفاده از سوخت پاک سی‌ان‌جی به جای بنزین، تأکید کرد: گاز طبیعی فشرده افزون بر به صرفه بودن از لحاظ هزینه و کمک به اقتصاد خانواده، در حفظ محیط زیست و داشتن هوایی پاک برای ما و آیندگان مؤثر خواهد بود.

روستایی تصریح کرد: آبان ماه سال گذشته و پس از اجرای نظام جدید توزیع سوخت، روند مصرف گاز طبیعی فشرده تا پایان بهمن ماه صعودی بود، اما پس از زمزمه شیوع ویروس کرونا در کشور و محدود شدن رفت‌وآمدها و اجرای قوانین منع تردد، شاهد کاهش نه‌تنها سوخت پاک، بلکه انواع سوخت مایع نیز در بخش حمل‌ونقل بودیم.

وی همچنین بر رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در مراکز عرضه گاز طبیعی فشرده تأکید کرد و گفت: عملیات سوختگیری در این مراکز فقط توسط اپراتور انجام می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان افزود: اکنون در ۴۷ جایگاه استان، سوخت سی‌ان‌جی عرضه می‌شود که از این تعداد ۲۳ جایگاه دومنظوره (سوخت مایع و سی‌ان‌جی) و ۲۴ باب تک‌منظوره (گاز طبیعی فشرده) است.

روستایی تأکید کرد: سال ۹۸ بخش سی‌ان‌جی جایگاه نگین غرب در شهر همدان و مجتمع خدماتی رفاهی ایران‌زمین شهر ملایر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین جایگاه‌های ۲۹ فروردین شهر همدان و ولایت‌شهر تویسرکان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی شد و در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت. سه جایگاه جدید سی‌ان‌جی نیز در منطقه در دست احداث است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۶۶ نازل عرضه سی‌ان‌جی در استان فعال است، تصریح کرد: سال ۹۸ به‌طور میانگین از هر نازل حدود ۵۶۵ هزار مترمکعب سوخت به مشتریان تحویل شد.

کد خبر 302117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =