موفقیت پالایشگاه بندرعباس در پنجمین جایزه ملی مدیریت انرژی

شرکت پالایش نفت بندرعباس تندیس نقره‌ای دو ستاره پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی ایران را به دست آورد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، با پایان یافتن ارزیابی پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی در سال ۹۸ و بررسی نهایی و جمع‌بندی امتیازها و نتایج کسب‌شده، شرکت پالایش نفت بندرعباس در بخش صنایع انرژی‌بر موفق به کسب تندیس نقره‌ای دو ستاره شد.

هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این باره گفت: این جایزه براساس ارزیابی‌های انجام‌شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران به‌عنوان متولی برگزاری جایزه ملی مدیریت انرژی کشور، با توجه به نگرش، ساختار، فرآیند و دستاوردهای حاصل از عملکرد الگوی مدیریت مصرف انرژی به شرکت پالایش نفت بندرعباس اهدا شد.

وی با بیان اینکه شرکت پالایش نفت بندرعباس در این دوره نسبت به تجربه‌های پیشین، رتبه بالاتری کسب کرده است، افزود: موفقیت کسب‌شده حاصل اقدام‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در بخش مدیریت انرژی و مشارکت تمامی کارکنان در این زمینه است که در چارچوب استفاده از مدل‌های ساختاری مدیریت انرژی و استانداردهای بین‌المللی مانند ISO 50001، رعایت استاندارد ملی معیار مصرف انرژی ISIRI 13369، توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف و همچنین قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در شرکت پالایش نفت بندرعباس حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اجرای طرح‌های بهبود و بهینه‌سازی فرآیند پالایش نفت خام و میعانات گازی، افزایش کیفیت و کمیّت فرآورده‌های تولیدی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، کاهش مصرف سوخت همراه با کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها در محیط زیست و کاهش ضایعات را از جمله مهم‌ترین اقدام‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس با تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم در بهینه‌سازی مصرف انرژی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش در این دوره از جایزه ملی مدیریت انرژی ۱۷ شرکت، نهاد و سازمان به مرحله نهایی راه یافتند و در ۲۸ عنوان مختلف در حوزه‌های تعیین‌شده در الگوی ارزیابی با یکدیگر به رقابت پرداختند؛ ترویج استانداردهای مدیریت انرژی و معیارهای مصرف بهینه انرژی و توسعه فرهنگ دستیابی به اهداف سازمانی با استفاده از مفاهیم مدیریت انرژی از جمله اهداف جایزه ملی مدیریت انرژی است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس در سال های ۹۴ و ۹۵ نیز در دوره‌های اول و دوم جایزه ملی مدیریت انرژی در زیرگروه پالایشگاه‌های نفت حضور داشت که در هر دو دوره موفق به دریافت تندیس برنزی در حوزه صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی شد. آیین اختتامیه این دوره از جایزه با توجه به شیوع بیماری کرونا و به‌منظور رعایت دستورعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، به‌صورت مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی در چهار بخش صنایع دارای استاندارد ملی معیار مصرف انرژی (شامل صنایع انرژی‌بر)، صنایع تولیدکننده تجهیزات مصرف‌کننده انرژی، ساختمان‌های اداری بزرگ و  همچنین پروژه‌های صرفه‌جویی انرژی برگزار شد.

کد خبر 302164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =