طراحی و ساخت برد الکترونیکی کنترل ولو در خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال

رئیس ابزار دقیق و کنترل منطقه شمال خطوط لوله و مخابرات نفت از طراحی و ساخت برد الکترونیکی کنترل ولو با صرفه‌جویی ۹۷ درصدی در این منطقه هم‌زمان با سال جهش تولید و به‌منظور حمایت از ساخت داخل خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه شمال، رضا نیکخواه با اشاره به اهمیت تلاش و تحقیق برای حرکت به سوی خودکفایی در تأمین قطعات مورد نیاز صنعت انتقال نفت، یکی از قطعات مورد نیاز و پرکاربرد این صنعت را بردهای الکترونیکی کنترل ولوهای نفتی عنوان کرد.

وی افزود: این بردهای الکترونیکی وظیفه کنترل شیرهای برقی نفتی را به‌عهده دارند که تا پیش از این با هزینه تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال از کشورهای خارجی وارد می‌شد، اما نمونه ساخته‌شده توسط مهندسان ابزاردقیق منطقه شمال با هزینه تقریبی ۱۰ میلیون ریال و کارایی فنی مشابه نمونه‌های خارجی است.

نیکخواه این قطعه را نتیجه ۴۰۰ نفرساعت تلاش و تحقیق در منطقه دانست و مهم‌ترین هدف از این اقدام را حرکت به سمت خودکفایی مطابق با سیاست‌های صنعت نفت و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بیان کرد.  

رئیس ابزار دقیق و کنترل منطقه شمال با قدردانی از حمایت مدیر منطقه شمال از طرح‌های تحقیقاتی و خودکفایی واحد ابزاردقیق منطقه، اظهار کرد: تاکنون یک نمونه از این برد کنترل ولو ساخته شده است و در آینده در یکی از مراکز تست می‌شود.

وی عمل به شعار سال و توجه به جهش تولید با اتکا به تخصص و تجربه کارشناسان واحد ابزاردقیق منطقه را سرلوحه اقدام‌ها و برنامه‌های این واحد اعلام و تصریح کرد: این برد الکترونیکی پس از تست نهایی قابلیت نصب و به‌کارگیری در سایر مراکز و مناطق را نیز دارد.

کد خبر 302176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =