۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
  • کد خبر: 302267
وزیر نفت جدید ونزوئلا منصوب شد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، اِل آیسامی را به‌عنوان وزیر نفت جدید این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس، نیکولاس مادورو، روز دوشنبه (هشتم اردیبهشت‌ماه)، در بحبوحه کمبود سوخت در سراسر ونزوئلا، ال آیسامی، معاون اقتصادی خود را به عنوان وزیر نفت جدید این کشور منصوب کرد.

بر اساس انتصابات منتشر شده در روزنامه رسمی دولت ونزوئلا، مادورو، اسدروبال چاوز، پسر عموی هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید این کشور را به‌عنوان مدیر داخلی موقت شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا PDVSA) منصوب کرد.

ال آیسامی جایگزین مانوئل کوودو، یک ژنرال گارد ملی می‌شود که هنگام انتصابش به سمت وزیر نفت در سال ۲۰۱۷، مدیریت شرکت ملی نفت ونزوئلا را هم به عهده گرفت. وی تا آن زمان هیچ تجربه‌ای در صنعت نداشت.

تولید نفت خام ونزوئلا از بیش از ۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ با سقوطی چشمگیر اکنون به ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

در این روزنامه رسمی دولت ونزوئلا آمده است: آیسامی وزارت نفت را با براساس اهدافی از قبیل تضمین امنیت انرژی ملی و محافظت در برابر حمله‌های خارجی و داخلی سازماندهی می‌کند.

آیسایمی از ماه فوریه رئیس کمیسیون بازسازی صنعت نفت مادورو بوده است.

به گزارش شانا، دولت آمریکا اعمال فشار بر دولت نیکلاس مادورو،  رئیس جمهوری ونزوئلا را در ماه‌های اخیر افزایش داده‌ است. تحریم دو واحد شرکت روسنفت مستقر در سوئیس که به گفته واشینگتن واسطه‌ فروش نفت خام شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا PDVSA) شده بودند، از جمله این اقدام‌هاست.

کد خبر 302267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =