۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
  • کد خبر: 302288
کاهش ۴ درصدی مصرف گاز طبیعی در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی از کاهش چهار درصدی مصرف گاز طبیعی در فروردین‌ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی در نشستی از طریق ویدئوکنفرانس بررسی دستورعمل شماره ۳ ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در سالن آمفی‌تئاتر این شرکت برگزار شد، گفت: سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شد و ما بر این اساس پروژه‌های گازرسانی را همسو با شعار امسال پیش می‌بریم و سالی پرکار را نوید می‌دهیم.

وی درباره اقدام‌های انجام‌شده‌ برای مبارزه با ویروس کووید-۱۹، اظهار کرد: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با تصمیم‌هایی که در سطح شرکت گاز استان گرفته شد مشکلی نداشتیم و امور شرکت روال عادی خود را ادامه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی ادامه داد: خوشبختانه همکارانمان در شرکت گاز استان موارد بهداشتی را به‌خوبی رعایت می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی را که به ما ابلاغ شده اجرایی کرده‌اند.

شیخی با بیان اینکه این ویروس همه کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: این بیماری به ما یادآوری کرد که در مقابل بلایا باید به خدا توکل کرد و قدر نعمت‌هایی چون سلامتی و روابط اجتماعی را بیش از پیش بدانیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مصرف گاز در استان اشاره کرد و گفت: بررسی الگوی مصرف گاز نشان می‌دهد فروردین امسال در مقایسه با سال پیش شاهد کاهش ۴ درصدی مصرف گاز طبیعی در استان بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: فروردین امسال، ۵۴۷ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل که حدود ۵۶۹ میلیون مترمکعب بود، ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شیخی درباره دلیل این کاهش مصرف به رغم شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: این موضوع دلایل مختلفی از جمله تعطیلی صنایع و کارخانجات بزرگی مثل سیمان و کاهش مصرف ایستگاه‌های سی‌ان‌جی‌ دارد. 

وی بیشترین مصرف گاز در آذربایجان‌غربی را در دو ماه اخیر به غیر از ارومیه، مربوط به شهرستان خوی اعلام کرد و در پاسخ به اینکه بیشترین میزان مصرف گاز در دو ماه اخیر در کدام روز بوده است، گفت: ۲۴ فروردین امسال در پی مصرف زیاد نیروگاه‌ها و البته بازگشایی کارخانجات سیمان که به دلیل شیوع‌ کرونا تعطیل شده بودند، شاهد بیشترین مصرف بودیم.

کد خبر 302288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =