۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
  • کد خبر: 302313
بهره‌مندی صددرصدی جمعیت شهری گلستان از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۶ درصدی جمعیت روستایی این استان از گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرحیم رحیمی از اجرای ۲۸۹ کیلومتر شبکه گازرسانی شهری و روستایی در سال ۹۸ در این استان خبر داد و گفت: با وجود مشکلات و موانع موجود و سخت‌گذر بودن مناطق روستایی استان گلستان، بیش از ۲۴۰ کیلومتر عملیات اجرایی شبکه‌گذاری در بخش روستایی و ۴۹ کیلومتر شبکه‌گذاری در مناطق شهری اجرا شده است.

وی افزود: سال ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۱۱۱ انشعاب جدید و علمک گاز به متقاضیان واگذار شد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳ عدد شهری و ۴ هزار و ۳۸ انشعاب روستایی بود و تعداد ۱۸ هزار مشترک جدید هم به جمع مصرف‌کنندگان گاز طبیعی پیوستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اظهار کرد: امید است با تلاش مجموعه همکاران گاز گلستان، پیمانکاران و مجریان پروژه‌های گازرسانی و همراهی و حمایت دیگر سازمان‌های ذی‌ربط نسبت به افزایش توسعه گاز در روستاها اقدام شود تا روستاییان عزیز از این موهبت الهی به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند.

رحیمی با اشاره به ضریب نفوذ گاز در سبد انرژی استان که بالغ بر ۷۲ درصد است، از بهره‌مندی تمامی ۳۳ شهر و همچنین ۸۸۰ روستا از مجموع ۹۷۶ روستای قابل گازرسانی در استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان از انرژی گاز استفاده می‌کنند و تلاش داریم در آینده هرچه سریع‌تر سایر روستاهایی را که شرایط گازرسانی دارند به شبکه سراسری گاز متصل کنیم.

کد خبر 302313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =