۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
  • کد خبر: 302358
چین امسال ۱۰ میلیون تن نفت کوره کم‌گوگرد صادر می‌کند

منابعی اعلام کردند که چین امسال ۱۰ میلیون تن نفت کوره با گوگرد بسیار پایین روانه بازارهای جهانی می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور و پکن، ۶ مقام صنعتی روز سه‌شنبه (نهم اردیبهشت‌ماه)ا علام کردند که چین قرار است نخستین سهمیه صادرات نفت کوره با گوگرد بسیار پایین (VLSFO) خود از مجموع ۱۰ میلیون تن محموله درنظر گرفته شده برای سال ۲۰۲۰ را ارسال کند.

این سهمیه‌ها که در پی سیاست پکن در ماه ژانویه به‌منظور ارائه تسهیلات مالیاتی برای افزایش تولید داخلی این سوخت به وجود آمد، راه را برای پالایشگاه‌های چینی با هدف تامین تقاضای بازار سوخت دریایی سالانه ۱۲ تا ۱۴ میلیون تنی هموار می‌کند.

این سهمیه‌ها به چهار شرکت دولتی سینوپک، سی‌ان‌پی‌سی، شرکت نفت فلات قاره چین (CNOOC) و سینوکم و همچنین به پالایشگاه خصوصی پتروشیمی ژجیانگ (ZPC) ارائه می‌شوند.

وزارت تجارت چین و شرکت‌های دولتی از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

چین پس از مدت‌ها در ماه ژانویه معافیت مالیاتی‌ صادرات سوخت پاک‌تر کشتی‌ها را تصویب کرد و راه را برای افزایش تولید پالایشگاه‌ها و حضور محصولات چین در میان رقیبانی همچون سنگاپور و کره‌جنوبی را هموار کرد.

به گفته منابع انتظار می‌رود، سینوپک ۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تن، سی‌ان‌پی‌سی دو میلیون و ۹۵۰ هزار تن، سی‌ان‌اواوسی ۸۶۰ هزار تن، و سینوکم ۹۰۰ هزار تن از این سهمیه‌ را به خود اختصاص دهد.

به گفته دو منبع، شرکت غیر دولتی زی‌پی‌سی نیز یک میلیون تن از این سهمیه‌بندی را دریافت خواهد کرد.

وزارت بازرگانی چین روز سه‌شنبه (نهم اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه از یکم ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) مجوز صادرات نفت کوره کم گوگرد را هم صادر می‌کند.

یک تاجر بزرگ سوخت سنگاپور گفت: این تنها مرحله نخست است.

دو منبع اعلام کردند که در صورت نیاز، ممکن است دولت چین پنج میلیون تن نفت کوره کم گوگرد را در سهمیه دوم امسال ارائه دهد.

به گزارش شانا، سازمان بین‌المللی دریانوردی در مقررات اخیر خود کشتی‌ها را ملزم کرده است که از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی از سوخت کم گوگرد استفاده کنند.
 

کد خبر 302358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =