توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌طور رسمی آغاز شد

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: عملیات توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با آغاز بارگیری جکت سرچاهی سکوی ۱۱B این فاز به‌طور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به جزیره قشم، حمیدرضا مسعودی امروز (چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) پیش از آغاز عملیات بارگیری جکت سرچاهی نخستین عرشه دریایی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با اشاره به اینکه بارگیری این جکت همسو با اهداف دولت و وزارت نفت و منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید است، اظهار کرد: بارگیری این جکت به دلیل نخستین گام توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی (آخرین فاز توسعه پارس جنوبی) حائز اهمیت است؛ با بارگیری این جکت طلسم توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی شکسته شد.

وی با بیان اینکه جکت سرچاهی نخستین عرشه دریایی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اواخر خردادماه در موقعیت خود نصب خواهد شد، افزود: پس از نصب این جکت عملیات حفاری پنج حلقه چاه این فاز آغاز می‌شود.

مسعودی، وزن این جکت را حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن و ارتفاع آن  را ۸۸ متر عنوان و اظهار امیدواری کرد که بهره‌برداری از نخستین چاه فاز ۱۱ پارس جنوبی سال آینده انجام و برداشت از این فاز آغاز شود.

مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه این شرکت  از مهرماه ۹۸ برنامه‌ریزی فشرده‌ای را برای توسعه فاز ۱۱ آغاز کرده است، تصریح کرد: کارها طبق برنامه پیش می‌رود و شرکت پتروپارس مصمم و با جدیت این مسیر را ادامه می‌دهد.

کد خبر 302364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =