۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
  • کد خبر: 302439
افزایش تولید نفت روسیه در ماه آوریل

تولید نفت روسیه در ماه آوریل و پیش از آغاز توافق کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری اینترفکس روسیه از مسکو، روسیه پیش از آغاز زمان کاهش عرضه این کشور طبق توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، تولید میعانات نفت و گاز را در ماه آوریل افزایش داد و به ۴۶ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه تن یا ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه در روز رساند.

مقدار تولید این محصولات در ماه مارس ۱۱ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه بود.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ (حدود ۱۰ درصد عرضه جهانی) در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

ایالات متحده، نروژ، کانادا و برزیل هم ممکن است تولید خود را کاهش‌ دهند که سبب کاهش کلی ۲۰ میلیون بشکه در روز یا ۲۰ درصد از عرضه جهانی می‌شود، اگرچه بحران ویروس کرونا سبب کاهش تقاضا تا ۳۰ درصد و کاهش قیمت‌ها شده است.

انتظار می رود روسیه تولید نفت خود را روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهد. مبنای محاسبه تولید برای روسیه روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شده‌ است.

این مقدار کاهش تولید شامل تولید میعانات گازی و نفت سبک نمی‌شود؛ وزارت انرژی روسیه مقدار تولید میعانات گازی را به‌طور جداگانه اعلام نمی‌کند.

کد خبر 302439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =